Jom klik

kENgkaWAn

Monday, January 18, 2010

Gotong Royong Assyura

Last Saturday, kelab sukan kitorang ader wat bubur Assyura & dodol.. Ermm... gotong royong start kol 7.30pagi, tp kol 10.45 baru aku sampai.. AHahha.. ape nk dikate, kena tidurkan si kecik tu dolu....

Sampai je makan dulu.. eheheh, wajib tuh!! Pastu terus pegang pisau potong daging.. byk woo, 4kg daging tu potong nk wat lauk makan tengahari, oye, aku ni bahagian sediakan makan tengahari.. Then dah siap potong2 daging tu, potong tembikai lak.. tp skit je, mencelah motong pasal nk makan tembikai lebeh.. AHahhaha.. Then goreng ikan masin... Adoiii sakit wooo, terperrcik2 minyakknye.. yang ado!!! Abis tangan i tau..

TP, yg paling best, Dato' banje doyan, utk campur dalam dodol act nye, tp kitorang kerjakan lebeh ahahahaah....

Dah abes tu dapat la makan nasi, lauk aym masak lomak cili padi, daging masak kicap, sayur taugeh goreng, ikn masin, ulam2man & sambal belacan... Minum dgn air sarsi ais! Fuhhhh terangkat ponggong.. Dah la pagi tu dh pekena nasi bungkus lauk kari ayam.. Pastu bihun goreng +kopok leko terangganu (import dari sana tuuu)

PAstu, aku amik la tender basuh pinggan.. ye laa nak kacau bubur assyura & dodol, tak larat kan.. buat jela kerja2 pompuan... Thennnn ahahahah, sesi karaoke mautttt!!!! Tengok la gmbar tu.. pose je lebeh kan??? eheheeh..


Lai lalalalala lai lai lala...

Tak larat dh tgu, lepas tapau makanan utk cik abg kt rmh & amik dodol sebokas kochik, yelar makan berdua je kan.. aku ponn.. brooomm brommm balik aaaaa.... Rindu kat cik abe & cik anakku cayunk!!

Ni antara proses wat bubur assyura:-
Memula cenggini...

Pastu jadik camni..

Antara bahan yang dimasukkan..

Anak2 dara Cerun, rajin nolong neh..leh wat menantu neh!!

Ni la daging yg siap direbus yg perlu diracik halus dgn menggunakan jari @ garfu.. sebagai perasa yg menyedapkan lg assyura kelantan neh

Ni la hasil assyura selepas 3-4 jam atas api.. Lom masak lg ni.. ptg nnt baru masak tau... tp, gmbar assyura yg dh siap takde la kt sini pasal tkg amik gmbo lom upload.. (ni pun amik gmbr yg bos share eheheh)



Ni lak cara buat dodol.. (Resepi atuk org ofis dari nogori)

Baru bape jam je ni..dh nmpk sedap kan??? Hihi

Ni yang dh boboh doyan..baunyee huwaaa...

Dah ciappp!!!! Jap je, kol 1.30 dh siap dah haaa..

Sesi menapau..

Dan ini la hasilnyeee...ermmmnn nmpak cedapp kann??? Ehehehe...


Apepun, sumer ni takkan menjadi klu takde kejesama dari sumer.. mmg tabik spring la kt sume yg bertungkus lumus wat benda ni.. ermmm aku tiap tahun mmg g punyer...last 2years solo, last year, berduet(dlm pewoott) n this year, solo kembali..(suami & ank kt umah, tamo ikot, penat je takde tmpt nk rehat).. Ape pun bravoooo!!!

No comments: