Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, March 11, 2010

Safety sleep???

Baby kesygnku ni, kalu tido, ssh nak statik cam mama & papa dia.. musti akn berpusing 360'.. harus yer... Dalam mamai2 dia akan bangun & hempaskan badan dia ke sudut laen.. So kalu dok dalam baby bed mmg dia tak soka ok.. Tak leh nak pusing2...

Aku & hubby takdenye nak dok kt sisi dia 24 jam kan, so sebagai perisai, tiap kali dia tido haruslah buat kepongan walau dengan menggunakan apa cara sekali pun.. Sebb ankku ni kalu tido, peratus utk dia turun dari katil skit je.. Biasanye dia akn nangis, tp klu dh 2 jam dia tido, harus di jenguk2 sebb dia biasanya dah puas tido then, takde nanges2 dh, akan bgn dgn muke yg ceria & nak trn dari katil.. Macam aaa dh pandai sgt, berdiri pun kena pegang2 lagi.. Adui anakku, anakku...

Ok ni salah satu cara yg aku buat tiap kali dia tido.. pe nak buat, klu tido tak mo depan tv, ats toto ke.. nak tido dalam bilik ok, atas katil gak.. dari kecik lg camtu.. babybed hanye utk dia main2 je dlm tuh!! Adoyaai...



Tomey tak??? Hik hik..

2 comments:

Deelira @ Deeliraz said...

cukup dah bantal?
rumah aku banyak lagi bantal nih huhu

LiErOSe~QiEmi said...

boleh gak, anto aaa kt rmh aku.. nak selori tau.. leh aku wat bisnes jual bantal skali ahahaahah..