Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, April 27, 2010

Syok kan dapat korek telinga dengan cotton buds.. asyik yok! Pastu derita..=(

Yerr tawan-tawan.. Cemalam taye takit telinge... So semalam mood memang takde maliiii.. Patutnye saye semangat mengupdate pasal perlawanan bowling kan.. Takpe2 jap2 lagi baru update...

Tp sekarang nak cite pasal tinge.. Hari ahad tu.. lepas main bowling & shopping kt mydin subang tuh, balik2 tu dah senja.. Malam tu kelaparan, so aku buat sup sayur cmpur dengan udang yg beli mgu lepas tu.. muahahahah.. gedik kan.. telinga saye kesakitan bahana makan udang yang tidak segar.. Bukan saye sengaje ye puan2 & tuan2.. tapi sebelum ni saye cuma akan rase gatal..tidak lah smpai kategori semalam..

Semalam..pagi, nak pakai helmet, nak merempit, tinge dh rase sakit..udohla helmet ketat, muat2 kapla..ok takpe, tahankan lagi.. Setat lunch kepala dah mula pusing, telinga berdenyut2..badan jap sejuk, jap panas.. Tak leh jadik ni.. kol hubby, katenye dh otw dari putrajaya, tak kasik aku balik sendiri, suh tunggu dia gak..

Petang sementara tunggu dia, lelap dulu kat ofis sbb tak tertanggung da sakit. Balik2 terus g klinik panel hubby..bagus woo klinik ni, aku & anak aku serasi dengan ubat dia. Jumpa doktor, dia siap leh wat lawak, nak panggil aku bunga ke ros ke ape ni.. Puan Doktor, saya kesakitan pun anda masih boleh wat lawak kan??? Ok pas cek2 aku dah sah dedinding tinga aku dh bernanah.. Takut tak??? Nak nangis i..

5-6 kali doktor pesan, jangan usik telinga..makan ubat yang diberi.. So semalam dapat la 5 ubat..kena habiskan then this thurday or friday, datang balik cek perkembangan..

Malam tu kedarah ubat dia, lelap dalam 15 minit, then hubby kejutkan utk mandi...siap request dengan hubby sediakan air panas..nasib hubby tak byk songeh..muahahaha (thanks dear!) Tapi kesan ubat tu buat aku takleh berdiri.. kena papah masuk bilik air.. Tapi syukur..lepas mandi ubat tu dh mula bagi kesan.. daripada berkelubung dalam comforter aku terus leh pakai suar pendek..ekekek..

Kol 9.30 baru anak aku smpai rumah.. ermmnn..macam tau2 mama dia tak sihat, tido tak sedar smpai pagi tadi.. tak sempat nak main2.. rindu wohhh dengan si tocek tu..

Ok kt sini aku nak nasihat pada tawan2 yang habit dia korek telinga.. macam aku laaa sehari kadang-kadan sampai 2-3 kali cari cotton buds utk disua ke telinga.. Korang bayangkan la klu dah hari2 aku cuci telinga aku tu.. sure bersih.. tp aku bukan tahap bersih..siap kuar darah lagi kadang2... Kronik kan penyakit aku... macam dadah lak.. sehari tak pegang cotton buds, rase tak lengkap.. So korang, jgn la smpai jadi kronik cam aku.. bahaye ok sayang2 semua.. bayangkan kalu korek tu smpai kena gegendan..uishhh bole jadi pekak k.. Aku dah takut tau.. takmo dh tgk cotton buds.. Siap pesan hubby.."klu nmpk org dgn cotton buds,marah k!" Muahahha

Alamak..telinga dh mula rase sakit balik.. need to take my medecine..bye!

1 comment:

eima said...

bkn takat kena gegendang.. slalu korek pun bleh tolak taik tinge tuh makin masuk kedalam ... lelama tersumbat .. dah pekak pulak ...

jgn amalkan dah ...