Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, June 3, 2010

23 THINGS ABOUT ME

Ok, kawan aku si manje suh aku teruskan.. so i cite yer 23 perkara pasal aku.. Nak tau bace diam2, tamo tau tutup ini laman sudey.. Hikhik..

23 perkara..banyak tu.. tapi cube la cite sedaya upaye erk!!!

1. Nama aku - bila orang 1st time jumpa sure tak pecaya nama aku BUNGA ROS MAIDA.. sebabnya nama bunga ros.. tu bukan nama manusia erk..nama pokok katenye..kadang2 samapi kena tunjuk IC baru nak caye,. sadis Huhu..tapi sebab nama tu gak aku glemer dari zaman sekolah sampai sekarang.. Vangge ai tau (see lubang idong dh kembang)
Owh nape nama bunga?? Mak & ayah 1st time jumpe kt taman bunga, kontan tuu.. maida tu gabungan nama FATIMAH + DAUD ..see romantikkann.. vangge lagikk!!! (ayt sape ekk kak fida erk??)

2. Happy go lucky - Haa tu mmg pangai aku.. Orang selalu tengok aku ni riang ria je..klu muka masam cepat je orang perasan.. yela selalu gelak2 sehari tak dengar gelak mula la orang ofis pelik kan..

3. Banyak cakap - yerrr ini amat diakui.. Mulot saya cam bertih goreng.. potpetpotpet.. Tapi takde la dengan semua orang..yang kenal jela..tak kenal takde maknenye.. Ermn.. tapi orang ofis cakap aku ni macam penghibur err.. maksud depa bukan cam badut sarkas kan??? Huh!

4. Cinta - dari zaman sekolah..banyak gile cinta monyet.. nak ker senaraikan nama balak2 aku.. huh bahayee.. tp mane yang rapat dengan aku tau laa.. Tapi sesungguhnya betul2 cinta sejati aku adalah MOHD AZLI OMAR iaitu hubby ku sekarang.. Sebab per dia cinta sejati?? Sebab, dulu masa belajar aku yang ngorat dia.. bukan dia ngorat aku dulu.. Muahaha bocor dah rasia di bawah pohon cemara.. eheh!

5. Anak bongsu - Yerr aku anak ke-4 dalam kuarge.. Anak paling manje, makcu paling manje tapi paling rapat dengan anak2 buah.. Anak kesayangan mak ayah (ahahah marah adik beradik aku yg laen ni) adik kesayangan abang & kakak2 ku.. (itew suda pastiii) ehh jgn tatau erk..sampai sekarang family masih memanggil aku "ADIK" chomel kann??? Kann.. ahahahah yerrr gelakkkk!!

Eh baru 5 ker??? Banyak lagi nii.. Jap ok lagi

6. Nyanyi - wohh sangat suke nyanyi..tak kira mane, ofis, masa masak, kt rumah,mandi bila2 aje, tak kisah k.. Karaoke jamban adalah antara port kami masa berchenta dulu.. tapi sampai sekarang pun masih berkaraoke jamban kan hubby.. hikhik..

7. Mudah mesra - Betul weh.. sape je yang kenal aku tak mesra dengan aku??? Ader ekk?? Tak cukup masa tu nak kenal aku tuuu.. klu dah kenal..aihhh penat nak layan aku ni..aaaahhaaah

8. Suke bergosip - ahahaha.. ade ke pompuan tak suke gosip?? Ader?? Ader???

9. Status - ok aku ni seorang isteri yg sangat setia pada suaminye & jugek seorang mama kepada Muhammad Airel Hakimi & .. eh belum proses lagi laa untuk anak seterusnya.. tgu erk!! Ahahah

10. Suke gelak - Yerr tu antara hobi tu.. kalau sembang musti gelak besaaaaa punyeeee...

11. Cakap kuat - Ermmnnn tak pandai laa nak cakap selow2 dengan bos pun suara aku kuat.. badan je kecik tp sore kalah orang badan bosaa.. Weh bukan ke setiausaha kena lemah lembut ker??? Ehek!

12. Gedik - hihihihi.. gedik2 manje.. yerrr aku la tu.. Sila jangan mengutuk.. Tak bleh aa nak buat serius, matang gitu.. sebab memang jenis camni.. memang gedik..ngade..yer memang aku akui jelaa.. tapi harus diingat bukan gedik yg nak ngorat tu.. dengan semua pun saya manje, dgn uolls pun bleh.. eh tetiba

13. Suka mandi kolam, sungai, air laut - kalau cari hotel nak yg ade kolam, kalau pegi berkelah, nak mandi sungai, kalau laut..alahai..kampong aku kan tepi lauttt, senangg..balik jela kampung.. Bukan ape.. best mandi dengan hubby, leh dia gendong2.. ehek.

14. Suke makan ayam - Wohhh makan mi? ada ayam, makan sup, dengan ayam, nasi lemak harus ader ayam.. nasi ayam?? Eh mesti laa ade ayam.. aahahha tak kisah laa ape.. aku sangattttt suke ayamm terutama tang part2 yang ader kulit menyeliputinye.. wohhhh nikmattttt!!!

15. Suke korek tinga dengan cotton buds! Wohhh feeelllllll laen wohh.. Sedappp je ahaahha..

16. Moody bab memasak, mengemas rumah, melipat kain etc - Weh kalau rajin tak payah suruh, rajin jeee..tapi kalau datang mood malas.. ya Rabbii... rase macam nak lempang diri sendiri jeee ahahah kan hubby kan??? Cian hubby dapat isteri camni ahahaha

17. Suke baju kecik2, cute2 - Ololo..chomell ok.. Sukeeee, suke sangat.. tak leh nak pakai baju2 bosaaaa sebab nanti nampak badan lagi kementot.. so kena la cari baju2 yang kecikkkkk punyeeee..

18. Suke window shopping - Suke kooo..leh cuci mata tengok barang, takde duit nak beli, tengok pun jadiklaaa.. janji dapat jalan2 dengan family..

19. Suka sukan - kat ofis pun jadik main pingpong.. Ahahah.. dulu kat sekolah suke main netball & aktif di balapan.. tp setat keje, bowling la pulakkk..sukan gak tu kan??? Kan???

20. Suke bergambar - Memang weh, pantang nampak kamera, musti nak berlali ke situ untuk pose sesama, cuma sejak ader baby ni, terbatas pergerakan.. ehekk

21. Dah nak masuk umo 26 bulan doblas nii.. tapi masih tak sedo diri, feeling2 cam belasan lagik.. ahahahaaha.. Manenye tak, sokmo orang cakap umo bape?? 19? Doploh?? Ahahahah..

22. Sangat-sangat dan teramat bahagia menjadi seorang isteri kepada hubby, mama kepada si tochek.. walaupun hidup kami tak mewah, tapi bersyukur dapat suami yang sangat memahami, menyayangi, hensem, sporting, dll & dapat anak yang chomell sangat.. parent yang sangat loving & caring pada ank busu dia ni, kakak2 & abang yang sangat sporting, mak mertua & arwah pak mertua yang superb sporting, ahhh semua laaa.. termasuk kengkawan yang sanggup suka duka bersama.. errmmmnn thanks to Allah, sebab berikan semua ni pada aku..

23. Lastly aku sangat suka merepek, merapu - erkk macam sekarang ahahahaha

Tu je..sangat panjang ini entry huhu..

Kengkawan kat bawah, sila yer tulis.. anda telah di tettttt!!! Tag!


zue
kak fida
kay
zatie

2 comments:

eima said...

semua cam aku dah tau je ... hehe

Fida Ghazi said...

No. 15 tu... tak serik2 lagi ke nyah???