Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, June 8, 2010

Bile dah jadi orang nomad

Pernah tak dengar perkataan nomad?? Musti penah punyelahh..kan masa sekolah dulu ader blajar...

Ermm..kalu korang nak tau..hidup aku sekarang cam orang nomad laa.. Rumah tengah renovate bahagian dapur & toilet.. Jadi sangat laaa berhabuk rumah kami tu.. So bagi mengelakkan si tochek tu sakit, kami tak dok la situ, nompang rumah abang ipo..

Tapi faham2 jela dok rumah orang..walaupun kakak & abang ipo baek..tapi tetap rase rindukan rumah sendiri..nama pun home sweet home kan..rumahku syurgaku.. Walaupun rumah beso nye yg adoo..tapi aku tetap rindu..

Semalam balik, tengok rumah, sume dah siap pasang tiles..cume tinggal nak pasang paip& saluran air je.. Nak pasang tu kena tunggu sume blok siap..jiran bawah rumah aku tu, bercuti, dia tak caye nk tinggal kunci kat jiran..so ari ni baru setat buat rumah dia, padahal dah boleh mula last week lagi.. Stress sangat tengok habuk2 kat rumah tu.. Dengan barang2 dapur merata-rata.. Wohh benciiii!!!!

Bile wehhhh siap niii?? Bilee??? Aku rindu katil sendiri.. Dah laa ari2 kena usung baju.. amik mana yang tak lengkap.. Ari tu bawak kimi baluik sebab nak amik barang skit..dia terus tido atas katil..rindu sangat laa tu.. Yela dari ari Rabu, sabtu baru datang tengok rumah dia..suke la rindu sangat..

Ermn... tempat jatuh lagikan dikenang inikan tempat bermanje kan...

3 comments:

eima said...

wah dah renovate rumah ..

LiErOSe~QiEmi said...

bukan rumah sendirik la manje.. kuarters kerajaan hohoho.. Rumah sendirik tatau laa bile nak siapp..

eima said...

ye ke ....
aku rumah sendrik tatau bila nk beli lg parahhh...