Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, June 30, 2010

Minggu yang memenatkan...

Hai semua..apa kabarr?? Bajet macam pengacara tibi lak erk!

Woh, saya sangat kepenatan.. Hubby takde baru 2 hari tapi tahap kepenatan malam tadi adalah seperti berlari keliling padang sebanyak 10 kali.. Penat ya amat akibat didera..

Sebelum tu nak upload gambar-gambar akibat nafsu yang bergelora...




Ape?? Korang ingat ape?? Aahha..makanan laa.. Bajet ramai laa konon-konon kat rumah.. so membeli KFC dengan nafsu makan yang tak hengat.. Amik snack plate 1 set (blackpaper + ori(for Qimie)+ milo ais, Pocketfull ala cart 1 dan gak cheezy wadges.. See adalah tidak normal untuk aku dan budak dalam gambar ni..


See..cobaan mencilok oleh si kecik.. kalu perasan gambar jari pada ayam di atas adalah jari si tochek..bulat ya amat kann??


Mama tipu laa..Qimie makan cheezy wadges je.. pocketfull tu mama makan sorang...tengok la kat jari Qimie..kentang je tu kan???

Ngeh-ngeh.. ok bagi aku pocketfull cuma sedap bahagian atas je..crunchy, tapi bawah ada sos jagung.. sedikit muak.. Huhuhu jadinya snake plate terbiar kaku atas meja kecuali rotinye si tochek cubit2 sampai penuh meja dengan hasil cobetnye...

Ok berbalik kepada penderaan yang terjadi kepada aku..

Si tochek semalam, kol 7 lebih dah tido.. lega sangat so boleh la aku kemas2 rumah kan.. tetiba, tengah aku kemas bilik tetamu tu, "eek..." dah bunyi alohai kojap nye tido.. Bagi susu, dia takmo lelap dah.. Bawak kuar tengok tibi sementara aku kemas bilik tetamu.. Eh, sebok kacau aku sambil naek kete dia.. Tengok pulak bola besa..bola yang guna untuk senaman tu..sebok nak main.. Ala sayang oii awak tu kecik..maunya kena hempap je dengan bola..

Pas siap kemas2 aku nak kuar la kan nak tutup pintu bilik tu dia jerit.. tunjuk2 bola.. Lorr nak gak main tu.. Aku bagi dia cube2 sepak..mane aa nak gerak, bola bosa kan..

Akhirnya aku laa yang kena duduk atas bola sambil pegang dia dok lompat2 atas bola tu.. Suka sangat laa melantun.. Ok, bila dah suke sangat melantun, tak mo stop..woh sangat penat k.. Bosan main bola beso dia nak sepak2 bola kecik plak, dihulurnya tangan kat aku suh tatih dia..tak layan jerit2 marah..Pandai ekk menbentak bila papa takde. Pastu ajak main kejo2 plak... sambil mrangkak k.. kejo dia, pastu dia kejo aku balik..pastu kejo dia, buat2 terkam sebab dah dapat kejo.. woh penat okeh.. Nasib itu rumah manyak kecik..wadoi!!

Dari kol 8 lebih sampai kol 11 aku melayan dia main je.. Tutup lampu suh tido pun takdenye nak layan.. 'eee..ekk' gak.. Nak turun katil.. Aku geram sangat buat-buat tido.. barula dia datang kat aku.. Minum susu pastu tido..

So, kesan daripada buat2 macam budak semalam, hari ni aku sakit bahu, leher & pinggang yer tuan-tuan & puan-puan.. natijahnye kalau dah tua tapi nak main cam bebudak kecik.. Adoi aaa..

Jangan tatau, sampai ofis pun ngam2 kol 8 tadi, rempit tahap ape ntah kuar rumah 7.30.. siap isi minyak bagai lagi leh sempat sampai ek.. Ok bagus, tabik spring tok diri sendiri.. Sebab lambat??? Aku dalam bilik mandi tengah cuci muka ok, tak sempat nak basuh dia dah jerit 'waaaaa' nangis.. Berkejor aku ok.. Dah susukan takmo gak pejam mata..aku gerak skit nanges..penatt...last2 lekakan dia dengan sebakol mainan dia tu.. Ok diam senyap2 aku lari masuk bilik air mandi.. masa tu?? jam dah 7.10pagi.. See dah Qimie kena makan ayam goreng je untuk lunch tengahari kan..mane mama sempat masak bila Qimie nanges2, panaskan ayam KFC jela.. Ok what??? Hik hik..

Sumer ni sebab budak ni..haa ni budak kat gambau bawah ni..

Tudung periuk pun jadik mainan dia..

3 comments:

Deelira @ Deeliraz said...

aku selalu kena "dera" dgn anak aku :p.++ time abah dia shif malama.cam ko la..xde azli..hah rasa la..tp ko sorang! aku 2 nge..sorang tarik kiri..sorang tarik kanan..

sabo jer la...

Fida Ghazi said...

kakak.. snack plate kakak. Saya tanak kene patuk.

LiErOSe~QiEmi said...

deelira: yerrr..tengah merasa zue.. ada lagi 2 malam zue... huwaaaa... tah ape malam ni game yg dia nak main.. wadoii

fida: yerrr maapkan kekhilafan BI saye.. miahahhah.. ular pun sedap perrr makan.. org cina makan je ahahaha