Jom klik

kENgkaWAn

Friday, July 2, 2010

Makan-makan

Yeahaaa.. ari ni kat ofis bos-bos beso sumer takde, ada bengkel kat Cherating..kecuali bos kak fida..Ehek!! Ape lagi kami pun joli sakan laaa.. Umpama sang tetikus yang berjoli tatkala kucing kuar rumah ikot tuan rumah jenjalan.. Hikhik..

Kami buat potluck, nasi lemak.. Nasi je masak kat ofis.. LAuk pauk buat kat rumah.. Aku & selley bawak telur rebus, kak shedah bawak sambal sotong kembang, kak fida& haji nasir sambal bilis, devi bawak beras & ikan bilis+kacang goreng, en. azhar bawak timun & haji nasir lagi sekali bawak santan.. owh halia tatau sape bawak.. Hikhik..

Ni je gambar2 persiapan yang sempat amik, pastu hubby call mintak tolong buat sumtin sebab dia ader kat PD tak leh nak buat.. Terus lupe nak amik gambar bagai, tengah makan lagi laa kan, ape pun tak ingat.. Ada laa skit gmbr ckp kot.. skit2..


Untuk bekalan si tochek pagi tadi masak daging masak black paper.. resepi?? Hantam suke ati ahaaha.. manis je lebih rasanya, pedas idok laa pasal untuk budak-budak kan..

Ok sayang, sedap tak sedap anak mama kena gak makan, penat mama masak tau..hikhik.. Tiap2 hari kena prepase lauk untuk dia sampai takde idea nak masak ape.. huhuhu..

Okeh, perut pun dah kenyang ni, tengahari nanti nak kena praktis tarian lak.. wadoi.. udoh la macik ni kayu..memang fail nak menari ni..gedik2 biasa serah je tapi menari..surrender.. tapi tak leh, asal cakap nak stop, kena marah..macam kena letak senapang kat kepala, cakap nak benti, takmo menari alamak hancur besepai otak.. Huwaaaa...

6 comments:

eima said...

pesal kena masak .. pengasuh ko tak masak utk budak mkn ke ??

MRS. K said...

biar la manja... bunga nak anak die makan air tangan die... kan munge?

LiErOSe~QiEmi said...

tak..pengasuh aku muda.. dia pun jaga anak aku sorang je.. dia pun takde anak lagi, so diorang suami isteri memang makan kat luar..memang jenis tak masak.. so dia masak nasik je tuk anak aku..

tp bagus per..nanti anak aku suke dengan air tangan aku.. hikhik..

LiErOSe~QiEmi said...

owh, jawapan atas utk eima@manje.. untuk MRs. K.. Yup! Ada kebaikannye..nanti dia dok jauh, dia rindu masakan mama dia ehhhe...

Deelira @ Deeliraz said...

anak kau dah makan seme ni nge?
kan baru setaun :p
blackpaper plak tu! agak2 la mama

LiErOSe~QiEmi said...

haah zue, anak aku dari awal dah diajar makan benda2 camtu.. Ntah laa.. bubur pun dia pandang sebelah mata ok.. takdenye nak telan cereal2 ke nestum2 ni.. Dia rase macam dia dah beso.. tapi aku bagi lembut la takde la kejong.. Blackpeper??? ish..tak sempai sesudu pun aku letak..takde rase langsung..balik ni nk adjust untuk aku & azli makan plak ehehehe...