Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, August 11, 2010

1+2

Semalam si tochek dah masuk 1tahun 2 bulan.. Dan dia buat aku rase amat bangge dengan dia semalam..lupe nk cite smlm.

Semalam dia dah pandai tau.. Aku hantar dia pi taska, dia dah tak nanges, pastu amik dari taska pun dah tak nanges, pastu siap salam cikgu dia & tak payah disuruh babai dah, dia terus buat sendiri, pastu masa gi pasar malam semalam beli mee goreng mamak wohh terbaekk!! dia dah tak amuk2 bile dia nak sesuatu, tapi aku tak kasik kalau tak menggeliat sana sini menggelupur dalam dukungan taoo, pastu dah takde nak hentak, guling2 atas lantai bile majuk, senang dipujuk cam dulu dah.. Pendek kata semua perangai yang dia buat masa sebelum masuk 1+2 ni dah takde..

Weh mungkin bagi sesetengah orang, biasa je, tu pun nak bangge.. alah, anak aku musti laa aku bangge okeh!! Rasenye semua perangai yang dia buat sebelum ni aku rase cam tanda protes sebab masukkan dia ke taska+peralihan bulan.. Kan selalu orang cakap budak, nak beralih bulan mesti wat perangai..kan..kan???

Tapi aku rase, berkat doa+bisikan aku ke telinga dia jugak la kot. Dah 2 malam aku buat, memang nampak hasilnya. Ada akak kat ofis aku la, dia suh aku bisik lembut kat telinga anak, bagi kata-kata nasihat, ikot la nak cakap jangan nakal ke, esok g taska jangan nangis2 ke, dengar cakap mak pak ke, rajin2 belajo ke, tak kisah janji postitif.. Insyaallah ada kesannya. Tapi buat time anak tengah lena tido tau, korang akan perasan mata dia bergerak2 masa korang cakap dekat telinga dia tu.. magic kan?? Bace surah Asy-Syarh yg ayat dia mula, Alam nasyrohlakasodrok.. pun bole, cam doa laa erm... Kuasa Allah, kite berikhtiar je..

Owh, nak buat kat suami pun boleh tau.. bisik kat telinga time dia tido, mintak diorang jangan curang ke, sayangkan rumahtangga ke ape2 la ke arah kebaikan.. tapi korang jangan lak bisik kuat2 sampai dia sedar.. kang diorang ingat korang bomoh2 kan diorang lak.. haahah.. Aku takmo campur k.. Hikhik!!

Ok tu je nak kongsi di pagi yang mulia ni..

Owh, lupe nak cakap, aku ada bagitau hubby pasal ni, aku cakap aku nak bisik2 gak la time dia tido, nak cakap jangan curang pastu duit sume bagi kat aku.. Tau ape dia jawab.. tak baik tau buat camtu, macam tak galakkan abang nak berpoligami lak!! Pastu dia gelak2. Huh!!! Hampeh tak???? Mau tarik mucung patblas cani tau!!! Hhihihi

6 comments:

deelira@deeliraz said...

hahhahahahahha....

p.s qimie : x pandai minta adik lagi ker?

Whoopz said...

Kalau buat kat org dewasa menjadi gak ke? Hahah..

eima said...

aku nk kena try la....
anak aku nih makin buas la ...
asek mengganas je .. itu mmg perkembangan yg baik .. tp mama letih la anak .. klu hari2 asek lompat ats mama ngan abah...

tunggu la qimie dah pandai bertukar jd otomen, kamen rider bagai ...

LiErOSe~QiEmi said...

deelira: ermnn..ermnn..qimie, sila jawab.. mama tak leh jawab ni.. ahahaha

LiErOSe~QiEmi said...

whoopz: boleh.. tp kena niat yang elok laa jangan lak yang negetif hihhii.. nak buat kat sape haa??? hihihi

LiErOSe~QiEmi said...

eima: try la manje.. yela nama pun ikhtiar kan... dengan izin Allah.. huhuh.. anak aku tak bertukarrrr lagi ahahaaha.. matiklaa klu dah bertukaarrr nanti huhuh