Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, August 17, 2010

Kelam Kelibut Sorang Mama

Tajuk pun dah menggambarkan hari aku semalam dan pagi ni.. Hahaha..

Semalam merempit agak sopan kerana angin bertiup agak kuat hingga menyelakkan kain aku.. gile seksa tahan kain tak bagi terangkat sambil kawal handle moto.. nak bawak laju takut ribut cam kat Melaka tu, wuh takot weh, sumpah, buatnye aku terbang dengan moto tak pasal. Jadiknye sampai kat Shah Alam dah kol 5.45.

Terus gegas2 start kete nak pi amik si tochek. Jem dah jalan kat depan ole2 tu, ada param.. Stress tapi cool, mencilok2 dan alhamdulillah dipermudahkan. Dah amik si tochek terus balik. Tochek pun satu hal, aku sampai tu nengok elok je dia main, aku bagi salam, terus nanges, cubit baru tau.. Manje beno.. Dah ada dalam pelukan aku terus diam siap lambai teacher dia.. Hadoi..

Sampai rumah je perkara pertama buat harusla cuci tangan tochek & aku pastu balun kueh2 yang aku tapau kat ofis.. Hahahaah, kedarah lapo dari ofis lagi kan.. Amik soya dalam esbok terus gulp,gulp..huh, legaa...

Main2 bola dengan si tochek kejap bagi dia lupe papa dia jap.. kang melilau lak cari papa.. Bagi susu, lepak2 tengok tibi. Elok orang abis azan terus aku mandi. Nak mandi kena pesan siap2 dengan tochek kalu tak dia nanges cari2 aku.

Siap mandi lapo plak, tengok tochek pun cam ape ntah, dok pegang2 perut laksana tak makan 3 hari hihhi... terus ke dapur, ingat nak buat sup, bihun sup, tapi teringat ada sotong, buat sambal sotong pun sodap.. Makanya bersilat la aku dua beranak kat dapur tu, aku masak, tochek pulak sepahkan sudu anmum yang aku kumpul & tapawe2 kt rak.. Sabo jela aku nengok. Dalam kol 8.30 gak la baru aku dengan tochek makan. Sebok tochek tu aku wat kuar agar2 nak makan sendirik, takmo aku suapkan bile dah suap sendiri tak hengat dia tu kecik lagi, makanya nak termuntah sebab tercekik, cepat2 aku amik air kasik dia minum. Adui..

Kol 9.30 aku tengok tochek dah mengantuk dah, tapi dia paksa diri dia main. Aku dah kat dalam bilik sebab dah penat melayan dia main dari petang, dengan penat mendukung dia lagi. Tapi dia lak sensorang kat ruang tamu tengok tibi la, joget2 la bila iklan lagu, amik bola baling kat aku bagai. Bila tengok aku terlelap, cepat je datang kat aku hug aku, cium aku, tak kasik tido. Ajak tido tak dilayannye.

Sudahnye kol 10, aku tengok dia dah macam orang lalok, jalan jatuh, jalan jatuh, terus dukung dia, tutup tibi, tutup lampu bilik paksa dia tido. Tergelak2 dia, sabo je aku. Last2 aku pun tak sedar kol berapa dia tido, kul berapa aku tido.

Pagi tu yang aku sedar, aku nak bangun mandi, dia merengek2 nak susu, dah bagi susu tido jap, siap je aku mandi, merengek lagi. Baru je aku nak panaskan lauk.. Bagi dia susu dengan harapan dia tido jap, leh la aku buat keje laen. Ehh takde maknenya, merengek gak, haihh jam dah kol 6.40, sudahnya aku angkat dia suh dia bangun, bole, tadi merengek2 ni tersenyum kambing plak.Saje je dera mama tau..

Panaskan lauk, cedok nasi, makan la dua beranak, janji alas perut udoh laa. Kol 7 baru kuar rumah. Start kete nak anto dia dulu, adeh, kete dah banyak ni, syukur dipermudahkan, cepat je sampai. Kalutnyer pasal sebab aku dah lewat nak gi kerje, beg tochek pun aku lupe nak kasik, nasib teacher dia panggil, mintak beg. Haahhaah.. Ngek la aku ni..

Balik rumah, park kete, setat lak moto.. Weh tak kose aku naek kete bulan2 pose ni. Rela la berpanas, berhujan dari sakit otak tersekat jem. Bawak pun tak leh laju, sebab ngantuk & moto banyak, udahnya 80-90km/j je la aku press. Udahnye sampai ofis pun kol 7.57pagi. Sebbaik pagi..

Adoii mama, macam tak biasa lak papa takde.. Hihihi.. kesimpulannye memang aku susah laa kalau hubby outstation. Serba kelam kabut tau.. Abang, balik cepat okeh!! Qimie rindu tu.. hikhik..

2 comments:

eima said...

qimie rindu ke mu yg rindu ...ceh ...

tu baru 3 hari 2 mlm ... klu cam aku hari 3 bulan lebih ??
anak masuk spital pun handle sorg ..sehelai sepinggang ...amik ko ...

rileks la ... nk suruh ko berdikari sebenarnye tuh ..hehe

LiErOSe~QiEmi said...

ahhhaaa..tu la manje, aku ni kan manje cam ko gak.. muahahahaa.. sebbaek ank aku ok, tak sakit..klu tak mau royan aku weh!! tak taf laa nak hadapi sensorang