Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, August 12, 2010

Mok Aku

Semalam sementara tunggu hubby sampai, nelepon mak kat kampung dulu. Aku memang boleh dikatakan setiap hari calling2 mak, klu tak aku, mak yang akan call aku.. Anak bongsu laa katakan. So semalam sembang la dengan mak...

Mak: Adik dok balek lagi ke? Dang ke masok?
Aku: Insyaallah dang kot. Nak masak senang2 je, sambal ikan, ikan goreng sayur dah la.
Mak: Samba ikang? Guane tu?
Aku: Ahahahh. Ala mak kite pangge ikan masak merah tapi orang2 kat sini panggil ikan masak sambal. Hihhiih
Mak: OOhh. Macang2. (Gelak2)
Aku: Mak masak lauk ape buke pentang ni mak?
Mak: Tau la dik, tadok laok ghumoh ni. Pokli(org jual ikan) dok datang pong tadi. Nepong ayoh, dia dok pekang pulok. Sughoh abang.. emmm mu tau la dia dik.. susoh, banyok keje sokmo balik puko begrape tau.
Aku: Hihihi..dah tu mak nak makan ape buke kang?
Mak: Mok goreng jela telo. Ayang tu ade sikek mok buat jela kuoh2. Nok makang, makang, tak mboh makang pong makang.
Aku: HAhaahaha.. ciannnye mok.. ala mak masak je nasi nanti mesti abang beli lauk dah siap kat pasar tu, kak nurul pun mesti beli gak mak
Mak: Yela..

Hihih... lawak la mak aku ni. Lepas kawin dengan ayah pekat lak ganu mak.. Hihhihi Tapi memang la belah kampung aku ni orang kampung memang cakap lebih kepada dialek Ganu sebab sempadan dah kan..

Mak..mak, bakpe la dok beli awa2 barang2 nok masok. Kang peti ais beso ade blakang gumoh, mok beli banyaok2 mok boh dalam peti tu bio beku, nok guna je baru wat kua deh.. Hihihii

Makkk adik rinduuuuuu... Dok sabo doh nok balek kaponggg Sg. Karangggg tungguuuu aku datangggg!!! Lupe boh gambo.. haa ni la mak aku.. comey kan..lagi kecit dari aku ni ha. Cayangg makk. muuuuahhhhhh!!!!

6 comments:

deelira@deeliraz said...

rindu kat mokcik jugak

eima said...

muda lagi mak ko ek ...
baguih la hari² call...
cam aku nih dah tak leh nk call² dah ..hehe

Ramlan Razak said...
This comment has been removed by the author.
hyazz said...

anok manjo mok la ni...hehehe...akak pon rindu jugokkk...rayo ni baghu buleh kelikkk...waaaaa

LiErOSe~QiEmi said...

deelira: hihiihih..mokcik kabo, kalu rindu meh la ghumoh rhaye nin hihih

eima: mak aku dah 63 manje.. nmpak muda lagi kan??? hihihi hope aku tua nanti camtu gak ihihihih

hyazz: ngeh2 anok manje mok dengang ayoh kak.. kapong jauh kite kang.. dok leh kelik sokmo.. nangis same2 k huwaaaaaa

MRS. K said...

kena tag lagi!
weh, buat la kotak sembang2 tu.. senang nak tingal sms.. muahahaha


http://ibuhadif.blogspot.com/2010/08/black-and-white-contest.html