Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, August 4, 2010

Sambungan ajaran sesat

Huhuhu..ramai yang nasehat aku supaya tinggalkan je kelas tu.. Hikhik..baru je masuk kelas semalam, tu pun secara diperangkap.. Ai terpakse yuuu

Oyer, ada gak yang suh aku repot kt jabatan agama.. Ermnn masalahnye, yang keje jabatan agama tu la yang pelawa kami tu.. huhuhu..dia tau pasal ni pun lepas tukar ke jabatan tu & ada orang perkenalkan kat dia.

Tapi yang aku tatahan, masa orang yang katenye dia tu penyampai aje tu tanya kat kitorang, camne tau pasal kelas ni.. Jiran kami jawab "Yela, diorang (kami laa) dok tanye2 ape abang **** buat tu, tiap2 malam ada orang datang rumah. So ajak diorang join sekali la. Supaya diorang tak la tertanya-tanya.

Sumpah!!! Aku & hubby tak penah amik tau pun sape datang rumah dia, berapa orang datang, diorang buat ape.. Weh bukan jenis kitorang laa nak amik tau hal dalam kain orang. Boleh pulak cakap kitorang tanya2 dia. Aku siap tanya hubby "abang ada tanya abang **** ke pasal ni??" Hubby jawab "mana ada, tak pasal nak campur urusan diorang"

Betul weh! Aku memang sombong kat kuarters tu. Jumpa orang senyum je, nama nak lepak, sembang, no!! Not so me!! Memang aku dasar sombong, sebab pernah aku nak ramah, tetibe macik tu ajak ngumpat.. ishhh tak suke okeh!!! Sebab tu aku terus blacklist wah blacklist tuu ayat tatahan.. tapi sungguh aaa kalu lepak musti nak ngata orang tu, orang ni... tak suke, kang tak pasal gaduh sesama tetangga.

ERmnn.. ape pun kesimpulannye, kompem kami takkan join dah itu kelas.. Macam udah terang lagi bersuluh dengan spotlight ajaran tu cam tak betul kheennnn!!! Ok thanks utk sumer nasihat!!!

3 comments:

eima said...

klu die ajak lagi ..ko kate je ko bz ke hape ..
jgn la kang terpesong .. cukup lah ngan ajaran ust. zaman skool dulu ..
klu betui² nk dalami lagi ... kite cari yg betui² bertauliah ... aku ade kenai 1 ust dlm tv .. kire rapat gak .. siap dtg merisik aku dulu ...
pepe nanti kite tanya je ust tuh ye ....tak pun ust.² yg diikhtiraf ye ...

LiErOSe~QiEmi said...

wahhh tatahan siap risik ko??? nape tak time je??? opss ampun panjang!!! ahahaaha
ok aku ikot nasehat ko. thanks dear!

deelira said...

siap dia tipu lagi kat situ nge?? huhu
konpem nge..konpem!!