Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, September 2, 2010

Citer2 sepanjang cuti

Hai semua, selamat pagi.. Acane mood korang ari ni.. ada baek?? Aku adalah mandom.. ngantuk, penat sumer la.. Almaklum la cuti 4 hari buat badan aku lembek, tak cergas macam biasa huhuhu..ternak lemak banyak neh!

Ok, malas nak buat banyak enty, letak 3 in 1 jela kat, selambak kan aje..

Cite 1: Alkisah Shopping

Balik dari kampung masa merdeka tu pagi, then sampai rumah, kemas2, lipat2 dulu apa yang patut, bersihkan diri bagai kendian terus ke JJ Bukit Tinggi.. Traffic adalah sesak pada waktu itu.. kitorang kuar dari rumah kol 3 camtu tapi kol 4.15 kot baru leh masuk dalam JJ..

Hasil shopping.. owh ni shopping tuk hubby, belanja dia sempena birthday dia bulan Mac ari tu.. Gile lama tak aku tunggu masa nak beli hadiah??? Hahahaha

Ok, hubby aku simple je, tak kisah brand, janji selesa.. Hehehe.. ok la tu, hadiah sekali dengan anniversary ek..ekk..


Cite 2: Alkisah si tochek
Sumpah cakap, Qimie sangat menguji keimanan kami pada hari tersebut.. Orang dalam JJ sangat2 la ramai.. so malas nak bawak stroller dia, malas nak berhimpit pastu nak tolak dia lagi..

Oleh kerna tunggu hubby pilih kasut, aku lepaskan la si tochek kami ni jalan.. masa kat tempat kasut dia ok lagi la, nak la dengar kata, tapi bermula aku start q nak bayar kasut.. dia dah start explore kawasan baju. Aku tengok muka hubby pun dah lain macam. Lari sana sini, pastu bila angkat, dukung nanges2.. nak jalan sendiri..

Pas bayar kasut(kasut kena bayar dulu baru leh amik), hubby terus ajak balik.. takde mood dah nak shopping katanya.. Sebagai isteri yang "solehah" aku pujuk dia suh gak dia cari baju, yela alang2 stuck dalam jammed tadi, terus jela beli barang yang dia nak kan.. cair dengan pujukan aku, dia pilih barang. Giliran aku lak jaga si tochek. Ya Allah memang menguji keimanan.. tak tipu weh! Hai payah gak budak klu tak takut orang ni, abes sume orang dia nak peluk kaki, dia langgar.. dah tu yang jatuh, sape??? Dia la kan, takkan la makhluk Tuhan paling seksi plak!


Sakit jiwe dengan perangai dia, aku turun bawah amik troli JJ. Dia jap la dalam troli tu.. tapi tak lama okeh. Buat hal balik, nak turun, main, lari2, tolak2 troli la.. Bersabo jela aku masa tu.. Then masa hubby q bayar baju & seluar, aku lepak dengan dia kat tepi rak cermin.. Ok silap aku sebab letak dia berdiri dalam troli tu, mata lak melilau tengok gelagat manusia. Sekali aku tak perasan dia cuba nak buat aksi ngeri dengan cuba keluar dari troli tu, dia "junga", korang faham ke ape junga tu??? Ermnn cane nak explain ek, sebab hubby pun tak faham huhuh.. Dia pegang troli yang kat depan tu then cuba kuarkan badan dengan beratkan kepala ke depan.. ahahaha apa aku explain ni, ah lantak situ. Dah camtu, aku lak terus tolak..

Sekali bedebap!!!!2 kali terpusing ok badan dia.. Jatuh dari atas troli JJ tu tertiarap, kepala senget ke kanan.. Apa lagi, melalak la dia.. Semua orang keliling aku pandang.. malu okeh. Sebbaik aku tak kaget, terus terkam anak, urut2 kepala dia.. Ok2 saya mengaku, saya orang yang klu korang ke JJ Bukit Tinggi pada 31 Ogos pada jam lebih kurang 5.45petang yang anak dia melalak sebab terjatuh dari troli akibat kecuaian mak nyer sendri..

Yang buat aku panas ati adalah, hubby tak perasan pun apa jadik, dia leh terus hantar seluar tuk potong.. Aku terus gi kat dia n marah2, bebel.. ciri2 isteri nak masuk neraka la tu.. Laki tak tau ape, marah2 kat dia lak.. Last2 aku yang kena marah sebab cuai.. Hahahaaha padan muka kau bunga hihihi...

Bahagian tepi kiri kepala kat telinga Qimie merah.. puas aku "demoh".. Syukur la kejap je dah ilang merah tu..

Yang bestnye, pas kejadian jatuh tu, Qimie dah mau dengar cakap, tak seligat tadi.. mood dia dah ok, sambung shopping, cari baju tuk Qimie lak, banyak tapi mahal laa, so just sambar seluar ape ntah tapi RM29.90.. ok la tu, leh wat raya..

Ok ni muka budak nakal jatuh troli pada 31 Ogos 2010.. orang nak merdeka, dia pun nak merdeka juga dari didukong..
Cite 2: Alkisah merdeka
Ok, kalu korang nak tau, aku baru start pose betul2 suci dari kotoran pada 31 Ogos tu la.. Syukur, merdeka dari sengsara otak sebab asik khuatir dengan kesihatan sendiri..
Abang aku ada tanya kak ipar aku pasal masalah aku tu kan.. hihkhik.. aku dengan abang aku memang kamcing, so dia sangat menjaga aku.. Kak ipo aku cakap darah yang kuar tu akibat dari penyucian rahim.. Aku ada amik maajun anggun bistari.. eh yeke nama diaa.. rasanya laa.. so maajun tu la yang cuci darah2 kotor yang melekat kat tempat2 tersembunyi dalam badan aku tu.. sebab tu warna dia laen..
Kak ipo aku suh continue makan maajun tu.. ahahaha, no way la nak makan dalam bulan pose ni.. pas bulan pose baru la aku sambung makan.. Gila nak ganti??? Aku tinggal sebab betul2 period 8 hari.. aku terpaksa tinggal sebab buang darah penyakit lak 10 hari.. walaupun secara rela hati aku pose penuh gak 2 hari..
Huhuh.. masak ko bunga nak mengganti.. tu la 2 tahun tak payah ganti, pose full, sekali amik kooo 2.5 ganda ko kena..hahaahha.. huwaaaaa..........
Ok tu je cite2 basi dari aku.. Daaa...

5 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

mana baju bunga? heheheh

LiErOSe~QiEmi said...

hihihhi.. bunga tempah je.. kat kg ada, kat ofis pun ada tempah.. beli tak la kot..

deelira@deeliraz said...

sian qimie..

LiErOSe~QiEmi said...

kecian kan zue.. sebbaek dia ok.. ntah la bulan lepas bulan jatuh sedunia dia kot..huhuhhu

eima said...

punya la panjang entry ko ... hahah

anak aku slalu wat aksi ngeri cam tuh tp sempat aku cover la ... tak penah lagi jatuh ..ko ralit sgt kot bunga...