Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, September 7, 2010

Hidung lak sumbat

Ermn.. si tochek kitorang.. demamnya alhamdulillah dah sembuh.. Mybe demam rindu nak jumpa bekas pengasuh dia gak kot.. ye la lama gak dengan pengasuh dia dari kecit kan..

Pas pengasuh dia amik bawak main kat rumah dia malam tadi, demam terus surut. Tapi kena gak abiskan antibiotik..takut datang balik demam tu..

Ok demam settle, so igtkan dapat la kami laki bini tido dengna aman... Tapi tak.. kol 3 pagi gak dia melalak.. Tak ingat ok. Puas pujuk, bawak pusing.. diam jap je, baringkan suh tido tak mau. Dengna hubby2 tak leh nak lelap. Then hubby cakap, Qimie tak leh nafas kot..

Haah laa cane laa leh tak terfikir.. sebab masa aku letakkan balm & minyak yuyi, dia tido jap, aku baring je sebelah dia nanges balik, tak kasik aku tido..Adeh.. terus selongkat kabinet dia cari ubat kering hingus.. Penyedut hingus lak time tu aaa nak ilang sakit ati..

Puas cari tak jumpa.. so just pakai ubat kering hingus, alhamdulillah, baru la dia diam & then back to sleep.

Mencabar kan malam aku... dah 2 malam dah..bukan kejap2 rengek, nangesnya.. Tu yang tak leh nak update pepagi.. mood ilang.. Penat rase badan ni..

Sayang mama, papa, sembuhla cepat ye.. Sedih mama bila antar taska tadi Qimie nanges.. yela sakit mesti nak dekat dengan mama.. Esok ikot mama gi keje yer.. bos takde.. Qimie jadik bos ek.. pastu kite balik kampung nenek& atuk terus.. Sabar ye sayang..sana ramai sepupu2 Qimie menanti & merindu nak main.. Ermn.. emo kejap!

6 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

kesiannye...budak kecik sakit dia nanges je kita mana yang besar ni kena tau ek...alalal..dugaan lah tu bunga...

eima said...

mudahan sembuh sebelum raya ... sian die ...

deelira@deeliraz said...

ubat benti hangis ubat apa nge?
sila balas kat YM aku k ;)

LiErOSe~QiEmi said...

hawa: tu la.. kena peka sokmo dengan keadaan diorang sbb diorang tka tau nk bgtau camne diorang ni sakit ke apa ke.. ermnn prepare la ek awe sblm bergelar mak orang nnt hihih

LiErOSe~QiEmi said...

eima: aminn... weh nape tak kol aku??? nak tak mee bandung???

LiErOSe~QiEmi said...

zue.. erk.. lupe nama.. nanti aku tunjuk ko ek.. bukan stop kan selsema.. tapi freeze kan dia.. keringkan