Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, September 29, 2010

Kelambu

Sejak2 Qimie asik demam ni.. aku & hubby buat keputusan drastik!! Malam tadi gak, hubby drail dalam bilik, paku dinding buat gantung KELAMBU.

Malam tadi gak kitorang gigih cari KELAMBU. Pegi GIANT, takde.. siap mamat tu gelak bila aku tanye kelambu... OOOO ko nak kate aku kampong laa ek, dok KL tapi pakai KELAMBU???

Ahhhh ada aku kesah??? Janji tidur malam anakku malam tadii lena tanpa rengekan...dan paling penting, risiko denggi akan menjauh... Shah Alam kan dah disenarai hitam sebagai tempat pembiakan denggi...

Sebbaik MYDIN ada jual kelambu.. bukan per, dah jenuh pasang ubat nyamuk sebelum masuk tido, sembur SHILTOX(btl ke eje???ahh lantak), pasang ubat nyamuk letrik pun tak jadik...

Maka, penyelesaian terakhir.. KELAMBU laaa.. Well adalah lebih baik mencegah daripada mengubati... KAMPUNG pun KAMPUNG laaaaa...kannnn????

13 comments:

Intan Inn said...

erm napa banyak sangat nyamuk ker..erm meh sini oder lampu dgn itan..bagus tau..intan selesa jer tido malam..

Inn CahaYa EnterPriSe said...

bunga nanti tgk kat blog nie eh...

deelira@deeliraz said...

nnt ko amik gambo kelambu tu k..
dh lama aku x tgk kelambu!

eima said...

kelambu ... fahim cam tkt je masuk kelambu ...huhu

nyamuk mmg byk...mencik..

mrs_zura said...

best2 tdo dlm kelambu...

Nur Hawa Mohd Zin said...

seronok tido dalam kelambu..dulu awe teman nenek kat kampung...tido pakai kelambu dan nenek pasang pelita myk tanah...sebab takot cucu-cucu pergi toilet gelap...

Yutaka Mushimura said...

kelambu di opis jugak....

hehehhe~~

LiErOSe~QiEmi said...

intan: ada lampu halau nyamuk ker??? tak tau lak

inn cahaya: owh.. ok2

deelira: hahah takde maknenye nk amik gambo kelambu hihihi

eima: anak aku pun mula2 takut..tapi sbb dah selalu klu balik kg aku mesti pakai kelambu so dia dah tak kisah dah

LiErOSe~QiEmi said...

mrs. zura: best kan.. bebas dari gangguan nyamuk hihiih

hawa: waaa ada lagi pelita minyak tanah.. nostalgia tu..

yutaka: eh, ada ke sape2 nak pasang kt ofis??? ihihihi

Nur Hawa Mohd Zin said...

tu waktu kecik...dulu..hehhe

eLYies said...

rose...nanti pi kat blog ibu yer..http://love-ibu.blogspot.com

sila email detail yer..

LiErOSe~QiEmi said...

ok dah pegi dahhhh hihihhhi nanti bunga emel erk hihihi i sukeeee

Intan Inn said...

erm tgk kat blog itan tue yg lampu garam tuelah..ok tue...banyak khasiatnyer..apa2 nt bgtau eh