Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, October 27, 2010

EL kerna anak demam LAGII..

Yup!! Semalam aku EL buat kesekian kalinye kerna buat kesekian kalinye juge.. anak aku demam... Ermnnn... jiwe gundah, hati parah.. sedeh nengokkan anak.. nak ngisap susu pun payah hingus penuh kat idung.. Napas pun bunyik2.. Tapi tetap gagah berlari sana sini, main bola, ketuk mainan itu ini, panjat aku & lompat2 atas aku macamkan aku ni kuda, curi2 amik pinggan, cawan, bekas makanan bawak ke depan, main ketuk2...

Ermnn tu jela pengubat risau aku... yela, at least aku tau dia ok even suhu badan dia 38 ke atas, tapi bertenaga.. Cuma bila semput nafas, cepat2 datang kat aku peluk aku.. Dah tanya doktor, dia ada asma ke tak... doktor cakap belum tahap asma cuma kahak dia je banyakk.. Aduyaiii sayangku.. gundah hati mama tao??

Dan buat sekian kalinye, x-pengasuh mintak mau jaga kamu lagi anakku... Ermnn berbelah bagi hati mama ni.. Benar kata dia, kamu memang tak kuat antibodi, sebab tu selalu demam.. dan bila demam, banyak dadah masuk badan kamu... mama akui... tapi anakku, kalau mama hantar kamu balik pada mereka.. Kamu akan rapat balik dengan mereka secara gile2 & papa akan terguris lagi.. mama pun sama... Tentu2 kamu selalu ikot mereka ke sana-sini.. balik pun tak tentu masa.. Aihhh.. tu belum kira cuti yang terpaksa mama korbankan sebab diorang memang jenis kaki jalan.. Tiap2 tahun amik cuti pegi Penang, Johor dll...

Mama & papa akui, memang diorang jaga kamu tip top!! Diorang sayangkan kamu tip top! Kadang2 kalah pulak mama & papa kalau diorang start membebel aka menasihati mama cara nak menjaga kamu... Fine, boleh terima, sebab marah atau nasihat diorang pun demi kebaikan kamu sayang tapi.... problemnya cuti... Mama dan papa bukan keje sendirik nak amik cuti sesuka ati.. makanya cuti amat penting bagi kami.. apatah lagi kalau ada apa2 kecemasan yang amat memerlukan cuti kami.. makanya kalau cuti mama & papa disebabkan cuti2 Malaysia mereka, cuti kami nanti rugi.. Hei apa ayat ni??? Ah lantak!!! ;)
Kesimpulannye... mama & papa tau & faham sangat kasih sayang diorang pada kamu anakku.. tapi.. rasanye, keputusan tuk teruskan pengajian woh ayat pengajian tu... ke taska masih pilihan terbaik.. Cumanya sayang, kamu harus kuatkan semangat.. lawan sumer sakit yang datang okeh!!! Jadilah superboy, bukan sememekboy yang asik2 nanges tiap kali mama datang jemput walaupun seblum nampak mama tu kamu dok tergelak2 seronok main.. Adeh!!!
Keunggulan cinta dari sinar mata yang bergelora...

11 comments:

deelira@deeliraz said...

sian qimie..

nge..x yah bg la dorang jaga. dah banyak cerita kan aku dgr sebelum ni.

LiErOSe~QiEmi said...

uhhuhh.. tengah menetapkan pendirian la ni.. ermnn..

Eda said...

comelnye qimie...=)

Fida Ghazi said...

pipi tak gembol lagi... dah kempis!

LiErOSe~QiEmi said...

eda: hiihhi.. comel cam mama dia kan.. hahaha *perasan!!

fida: haah kak.. tu yg diorang risau tu.. katanye qimie dh kuwus.. so risoo

nurkass said...

salam bunga..
nak rapu jugak..ngee..suka lah tgk mata bulat si tochek nih..gerammm..tp mmg nampak badan dia susut..kass rs ada baiknye ttp pendirian tu..tuk kebaikan bunga gak kan..hehe

PS:pasni biar aunty kass pinjam qimie plak lah..huhu

LiErOSe~QiEmi said...

hihhihi.. mata dia bulat ikot mata bunga masa kecik dulu.. mmg bulat gile laa... sekarang dh kecit skit..

hihihi.. aunty kass nak pinjam??? kena pinjam mama & papa dia sekali laaa hihihi

ciK mOt (",) said...

bunga
tetapkan diri...takut lelama lain plak jadinya...dan ko gak makan hati...
jangan biarkan si qimie tu terlalu rapat ngan orang lain...kang dia konfius kang...
so better wat keputusa muktamad...
dia anak kamu ok...bukan anak pengasuh itu...

notadijariku: giler meroyan akak kalu anak orang lain pinjam walaupun dalam masa sejam...arghhh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

LiErOSe~QiEmi said...

akak... tu laaa.. jap kang tetap.. jap kang goyah.. ntah laa kak.. bile tgk diorang cian.. yerla diorang jaga dari qimie 5 bulan... ermnn.. tak tau laaa... harapnye tetap laaa pendirian ni..

Eda said...

tul la tu cam mama dia..



*dah bertambah prasan lak!!..


anto je gi taska, at least dia bergaul ngan ramai org..nnt xde la takut dgn crowd ni..

LiErOSe~QiEmi said...

alamak eda.. malu ai.. hahaahaha *tikam mata*

ermnn tu la kan.. bio tak takot orang, klu tak melolong je macam kena pukul bile tgk orang.. huhuuhu...