Jom klik

kENgkaWAn

Monday, October 25, 2010

Hari minggu yang suram

Ermn.. suram tanpa anak... Anak aku kena "culik" lagi..

Mummy & daddy Qimie sebok sms aku petang Sabtu tu mintak sangat2 nak bawak Qimie tidur dengan diorang.. Ulang banyak kali, "keciankan lah kami..." Aku & hubby bukan jenis yang hati batu, lembut juga walaupun hati berat nak lepaskan... Tapi susah2 nanti nak mintak tolong diorang gak.. so dengan berat hati, aku lepaskan si tochek tidur dengan diorang malam tu...

Kol 10 tochek dah tidur... Sayu rase hati aku fikirkan dia takde disisi aku malam tu, aku peluk dia sementara menantikan kul 11.. 11.10 diorang dah muncul kat pintu nak amik bantal peluk kesayangan aku tu.. Sedeh wehh.. tapi aku tahan...

Last2 aku dengan hubby tido kol 3 pagi sebab mata tak mo lena, layan cite BUDAK KELANTAN.. Ceh cite ni, ending memang mintak pelempang!!! Cite best tapi ending tak best adalah seperti mintak disepak berkali2!! Rase tak berbaloi nengok eh!! Tak logik dek akal pun ada..

Ahad berlalu cukup perlahan aku rase.. Dengan hubby takde kat rumah, gi kelas nya.. Aku kemas rumah yang patut, langsai utang nak mop rumah, basuh baju dah sebakul beso penuh.. Masak sekadar isi perut.. Nak lelap tak terase nak lelap... So iron baju daripada kol 3 sampai kol 5.. Gile lama kan.. So langsai la baju tuk minggu ni & minggu depan. Hujung minggu ni hubby ajak balik kg, kelas dia dah takde.. ada kenduri kawin member rumah dia kat kampong, layankan aje la..

Kol 8.30malam baru anak bertuah aku tu sampai.. Sejuk perut aku, dia nampak aku je berlari2 terus peluk aku.. Ololo.. so suweeet sayang! Kiss2 dia.. rindu weh.. Macam orang naik sawan aku kat rumah takde dia..

Tapi.. malam tadi dia batuk.. teruk.. ermm.. aku risau diorang ada kasik Qimie minum ais je sebab diorang cakap diorang makan kat A&W malam tadi.. Hai mintak laaaa tak.. Sebab Qimie dah takde batuk, just selsema je before pergi.. sekarang dah selsema.. mana hati eden ni nak lega..

Malam tadi pun batuk banyak kali.. cian dia tido terganggu... pagi tadi pun batuk teruk.. Alahai sayang, bila la nak sehat betul ni, gundah gulana hati mamamu ini.. Ermn..

8 comments:

mrs_zura said...

olololo...xleh pisah ye..hehe..mmg rasa mcm kosong bila anak xde kan..dah penah rasa sekali ritu...

nurkass said...

ciannye bunga...kerap jugak pengasuh tu pinjam ek..btw salam kenal..

LiErOSe~QiEmi said...

mrs_zura: haah, klu pisah jadik mengoms kepala ni.. tak keruan weh!!!

nurkass: cian kan.. uhuhu.. diorang lum ada rezeki, tu yg syg qimie cam ank diorang tu.. salam kenal juga..

eima said...

http://eima-contest.blogspot.com/2010/10/baby-and-toys-contest.html

aku tag ko ..hehe

eima said...

sabo je la...
nape la slalu nk minta kimie...
pelik tul la ...
kesian ko ek ...

Fida Ghazi said...

dah tu lain kali tak payah la bagi.

deelira@deeliraz said...

hrm.. kenapa dorang suke amik anak ko. pengasuh anak2 aku pon suke amik anak aku.. tp mujurla ..dorang x nak pergi..kalau x sunyi aku...sunyi!!

LiErOSe~QiEmi said...

eima, kak fida & zue: diorang selalu amik qimie sebab diorang rindu dak tochek tu... tak sampai ati nak pisahkan diorang sebab qimie pun mmg manje dgn diorang.. diorang lum ada anak, makanya qimie dah diorang anggap cam anak diorang..

aku??? kena la redho walaupun hati berat gileeeeeeee tapi kadang2 tak brp nak redho gak, sebab tu buat sesi luahan perasaan huhuh...