Jom klik

kENgkaWAn

Monday, October 11, 2010

Mama Papa vs Ning Baizura

Dalam kete lepas anto adik balik kampus..

H: Kotornye kereta... nape ida tak hantar basuh balik dari kenduri tadi?
A: Lorrr lupe.. Nape tak ingatkan?
H: Kan dah ingatkan semalam.. lagipun takkan tak perasan kete kotor
A: Tak pasan pun... lagipun mane ingat.. sumpah tak ingat langsung nak basuh2 ni..
H: Susah la camni.. yela, cat ni nanti rosak kalau tak basuh..
A: Larr dah orang cakap tak ingat, tu saje nak cari gaduh la tu

Masing2 diam.. tibe2 kuar lagu ning baizura Mama Papa

Adakah mungkin ikan…
Lemas di air
Adakah mungkin orang…
Lemas dek udara
Segala yang terlampau, membawa bahaya
Serupa jua cinta… pun membunuh
Telah kulihat, kuamat, kukenali sangat
Cinta berubah… dan evolusinya
Dari asmara jadi rumah tangga
Seperti mama dan papa
Chorus:
Mama jangan lupa
Papa sangat sayang Mama
Walau terlalu lama Papa bersama Mama
Papa jangan lupa
Mama sangat sayang Papa
Walau selalu Mama marah marahkan Papa…
Mama sayangi Papa
Mungkin terlalu manis…
Menjadi racun
Mungkin terlalu pahit…
Pun menjadi kacau
Hidup perlukan drama, barulah berwarna
Kembalikan yang suam… balik hangat
Telah kulihat, kuamat, kukenali sangat
Cinta berubah… dan evolusinya
Dari asmara jadi rumah tangga
Seperti mama dan papa
Chorus:Mama jangan lupa
Papa sangat sayang Mama
Walau terlalu lama Papa bersama Mama
Papa jangan lupa
Mama sangat sayang Papa
Walau selalu Mama marah marahkan Papa
Bridge:
Seringkali alam kenyataan…
Pelik dari alam khayalan
Seringkali mudah tak hiraukan…
Dari mencapai sebuah pengertian

Dalam hati aku.. Cisss radio ni.. macam tau2 je aku gaduh dengan laki aku... Dah abes lagu ni kuar lak lagu Pergilah Ayu, Fabulous Cat..

Kosong hidupku tanpamu
Cermin ku membayang bayanganmu
Pameran kasih ku layu
Tiada dirimu tiada untukku

Tinggalkan ku dalam anganmu
Sakitku mencintaimu
Deritaku merinduimu
Lemah hati menginginkanmu

Ciss macam perli kami okeh!!!

And still kami diam.. tiba2 hubby bawak laju.. lepas tekan2 minyak... aku dah kecut.. Buang ego, tegur dia..

Ko tau.. macam cakap dengan tunggul kayu... takde respon!!! Ampessss!!!

A: Fine anggap je orang takde kat sini

See.. dah bengang kan laki tak layan, acah2 nak majuk. Dengar aku cakap macam tu.. lagi laju dia tekan minyak.. What???? Tak makan pujuk weh!!!!! Dulu kalu zaman bercinta.... isk..iskk ni nak ngungkit ni...

A: Ok2.. fine, abang nak orang buat ape???? Nak mintak maaf?? Kan orang dah mintak maaf... ehh, jap2.. orang dah mintak maaf ke??? Hhaahahahaha belum laa...
H: (Sengeh, pastu tergelak) tah ape2 blum mintak maaf, cakap dah mintak maaf, pastu lupe plak tu dah mintak maaf ke blom...

Terus settle, berbaik semula..

Kesimpulannye.. yerr kengkawan yang blom kawin.. jangan ingat mudah nak layari hidup suami isteri ni.. masa bercinta indah belaka.. dah kawin tak semestinya semuanye kekal.. Dulu zaman bercinta, ai dipujuk.. sekarang dah kawin.. ai dah jadik tukang pujuk..

Gitula kitorang, jarang nak gaduh benda2 besar.. biasanya remeh je.. tapi yang remeh tu laaa kadang2 bleh bawak pertengkaran besar kalau tak segera diatasi atau dibincang elok...

Aku cume bernasib baik, sebab hubby jenis yang susah marah.. tapi mudah sejuk... dan persamaan kami.. dua2 takkan tenang kalau gaduh lama2...

Kesimpulannya lagi sekali... lagu papa mama tu.. sesuai sangat tuk kami berdua tiap kali marah aahahahahah...

4 comments:

deelira@deeliraz said...

aku pon sedang merenung kembali 5 tahun yang dah berlalu ni.....

LiErOSe~QiEmi said...

aik... len macam je bunyi.. hahahhaah..

weh, aku sokmo komen pada azli... nape pas kawin dah tak romantik cam zaman bercinta.. isk..ishkk..

deelira@deeliraz said...

xde yang lain macam nye..kadang2 ktia kena renung masa lalu supaya kita dapat betulkan setiap kesilapan yg pernah dilakukan. org kata masih belum terlambat. kl ego terlebih.. bunag ego tu. kalau rasa ada salah pe2.. cepat2 betulkan...tol x?

LiErOSe~QiEmi said...

hihihihih betol betol betoll... *upin ipin*