Jom klik

kENgkaWAn

Monday, November 29, 2010

Kena tindih ~ kesimbungan

Tadi buka blog akak ni... pasal kena tindih antu..

Ok tak nak cite lebih2 pasal tindih antu ni sebab dia ada huraikan pasal tindih2 tu.. Aku cuma nak cakap.. sebab cite si Rebecca tu... dah 2 malam.. aku tido.. asal jaga tengah malam, tak kira la sebab anak aku melalak nak susu ke, aku terjaga sebab sejuk so nak tarik selimut ke... aku tak berani nak buka mata beso2 tengok jam...

Hahahhaaha... dasar pentakot punye orang!!! Padahal selama ni..sebelum dengar cite si Rebecca tu, elok je aku bangun gi toilet ke, gi minum air ke, semayang Isyak klu tertido awal, terlupe semayang ke.. tak kisah la walau masa tu kul 1 pagi ke 2 pagi ke waima 3 pagi waktu si antu emily tu bangkit pun.. Takde takot pun.. even jiran bawah aku cakap, rumah aku tu... time aku takde tido kat rumah, berbunyi cam orang tarik kusi la, orang tabur kacang la.. takde.. aku rileks je...

Tapi sebab si Rebecca aku takot!!! Chaosssssss!!!!!!! Benci dengan perasaan sendiri tau!!! Nak bagitau laki, maunye dia gelak!!! Yela, dulu sebelum kawin aku dah dapat dulu kuarters tu.. Tido sorang2 seminggu sebelum kawin.. sanggup weh even rumah tu dah berbulan ke bertahun ntah orang tak tinggal situ.. Eh suh tunang aku aka laki aku tu pagarkan dengan surah Al-Baqarah, Yasin, Qursi, 4 Qul & Al fatihah. je..

Tu je pendinding aku 1 minggu sebelum aku balik kampung tuk kawin.. Tido malam2 pun rileks je padam sumer lampu sampaikan jiran aku tegur, suh aku buka lampu, at least orang tau ada orang takde la dorang risau! See, sebab takmo bayar sewa rumah bujang & malas susahkan x-bebudak rumah so aku amik risiko dok sorang2.. huhuuh... Bila fikir2, berani gak aku erk!!

Owh, cakap budak rumah, teringat aku pasal budak serumah aku 2 kali tengok 'aku'.. Padahal aku takde kat rumah.. dasat tak??? Takot tak?? Kannnn takut kan.. Yang kejadian 1st tu, dia nampak aku bersiap depan cermin, padahal aku dah gi keje.. Sebab balik tu dia cakap "Eh, ko tukar baju ke??? Bukan ke pagi tadi ko pakai baju lain???"

Kejadian ke 2, dia nampak aku balik rumah, sejurus lepas budak bilik sebelah aku balik... Siap bagi salam ok, & dak rumah aku tu siap tegur "aku" jemput makan megi... "Aku" lak katanya terus masuk bilik tak kuar2.. Lepas 30 minit, baru aku balik.. Bulat mata dia tengok aku.. Terus dia jerit panggil budak bilik sebelah aku.. katanya, "betul laaaa, bunga baru je balik..habis tu, tadi sape???" Gile tak ko dengar??? Tapi, aku selumber je masuk bilik cam takde pepe, even dada dok dup dap dup dap!!!

Ok, kesimpulannya la kan... aku rase, antu, setan, jin ni memang ada kat keliling kita... cuma bagi aku, selagi kita tak kacau dia, aku tak rasa dia akan kacau kita.. Beranikan diri tapi jangan berani terlebih.. Takut terlebih pun tak leh gak.. sebab lagi senang dia nak kacau kita kan..

Ermnn ape ekk kesimpulan lagi.. rasenya malam ni dan seterusnya aku tak payah la dah nak takut2 bangun malam.. benda tu rasanya kalau muncul pun, bukan leh apa2 kan kita.. Cuma mungkin kite akan pengsan je.. Tu je.. hahahaahaha...

15 comments:

ciK mOt ©™ said...

aler, kalu main tindih2 tak pe pun... :-p

LiErOSe~QiEmi said...

hahhaha.. bole main2 ek tindih2 ni kak?? hihi

Fida Ghazi said...

Nyah.. kalo nak tao..ai ade cite seram pasal cendol Wahub's. Ngeri nyah! nangis2 kalo tao!

Amy Syaquena said...

ha3 boleh main tindih2 ek..

LiErOSe~QiEmi said...

fida: uiitt kak, cite per?? sila cerita masa kite makan kambing smbil mengembek nanti wokeys!!

amy: hihihih.. tu la pasal

deelira@deeliraz said...

ape pasal aku call ko x dapat?

mrs_zura said...

kena tindih masa sekolah dulu jer..pas hbs sekolah dah takde..agaknya dia suka tindih bdk sekolah je kot:p

nemo said...

fidah n munge : i benci kisah cendol abdul wahub...uwa!!!

LiErOSe~QiEmi said...

deelira: zue, ko kol aku ker??? takde pun.. ofis ke hp??? 019-26*** tu ker ko kol yg 012???

LiErOSe~QiEmi said...

mrs_zura: kena tindih ker zura??? ishh takotnye.. bunga tak penah kena lagi.. uhuhhu.. mintak aaa dijauhkan

LiErOSe~QiEmi said...

nemo: bisss.. aku tak tau cite lagi ni.. kak fida ckp nk up n3.. takmo cite mulot ke molot..tak saspeng katenye

nemo said...

so sila tgguu..hahahha

LiErOSe~QiEmi said...

bismiiii... sebbaik aku tak ikot korang tau... klu ikot, dgn aku aku pun meroyan huhuhuhu

wei, klu aku laa aku panggil org tu komplen apsal buat gitu kat makanan korang

eima said...

penah sekali kena tindih dulu sekali je ......takut la cite ko ...
klu aku dah lama aku pi berubat ke jampi ke ... takut aku org nampak aku yg bukan aku tu ... heeee

~aSHa~ said...

alahai seram kalo ada 'org' serupa dgn kita....haishhhh lain la kembar...