Jom klik

kENgkaWAn

Monday, December 13, 2010

Luahan rasa

Tak tau kenapa.. sejak2 dah masuk 26 ni... Aku jadi sangat2 sensitif.. benda kecik pun aku nak perbesarkan.. Bila merajuk, si dia tak tau.. Yela, bagi dia benda tu kecik je.. takkan la sampai leh guriskan perasaan aku atau ape...

Sekarang dah jadik konflik dalaman aku sendiri.. si dia tak tau ape.. lelaki kan kurang sensitif.. tapi pempuan lak terlebih2 sensitif nye...

Ntah laa... dah 2,3 hari perasaan ni ada berbeku dalam hati aku.. Nak luah takut gaduh... simpan jadik barah hati aku ni..

Tapi ape yang buat hati aku terguris??? Aku pun tak tau.. mungkin terasa seperti tidak dihargai.. Tidak disayangi.. Gedikkan.. dah kawin, dah anak.. Tapi still nak layanan macam masa bercinta dulu...

Tapi salahkah kalau walaupun dah kawin, kita masih dambakan hangatnye hubungan seperti di alam percintaan???

Hemmmphhh!!! Aku hanya mampu lepaskan keluhan berat... Tatkala menulis diruangan ini pun.. si dia sudah pun berkecil hati.. membaca entry ni mungkin lebih buat si dia marah.. Entahlah.. Tapi aku perlukan medium untuk salurkan perasaan aku.. Berbicara dengannya mungkin akan burukkan keadaan..

Ya Allah, buangkan laaa sifat sensitif melampau aku ni demi kerukunan rumahtangga kami..

Owh, jangan salah faham.. coretan ini hanya sekadar luahan rasa.. Aku dan si dia masih seperti biasa.. Si dia tidak tau apa-apa pun tentang ini.. Seperti yang aku katakan dari awal.. aku yang terlebih sensitif.. Ohh..

p/s: Cian laki aku..dah la demam.. kena layan lak kerenah bini dia yg banyak cengkadak ni.. hihihihih..

14 comments:

ciK mOt ©™ said...

owhhh biasalah ni dik...
akak pun kekadang sensitip gak...
tapi ignnore jek...makan hati sendiri...
sokmo gitulah...

Eda said...

luahkan saje...

eh, memandai je nak bagi nasihat kat org len...hehe..=)

nurkass said...

sabar bebanyak bunge...lagi difikir,lagi banyak hasutan yang tak baik datang..fikirkan masa depan..kita nak hidup bersama bukan 3-4 tahun jek..kalau diizinkan allah sehingga ke akhir hayat..segera buangkan perkara2 remeh ni..ingatan tuk diri akak jugak..

p/s:jom join contest blog Pena Farhana..

eima said...

klu ko jd aku aku rasa hari2 ko nangeh .... haha
panjang langsung wat tatau je kat ko ... ko nk..hahahaha
tp kami bahgia sbb aku tau die cam ne .. prangai gile die tuh ...

byk kan bersabar ye ...

sebenarnya aku tatau nk nasihat cam ne ..sbb aku tak reti ... hehe

...mommy jue... said...

kita serupaaaa... emosi je memanjanggg...

LiErOSe~QiEmi said...

cik mot:kann.. nape laki2 ni tak sensitif dgn perasaan kite?? ke kite yang over sensitip?? hihihih

eda: hihihhi... tengah luahkan la ni.. lega skit rase dada ni hihi

nurkass: kan.. kadang2 yang remeh ni laa yg rosakkan hubungan seseorang kan.. ermnn ok2 bunga cube buang erk huhuh

eima: ermnnn sebb tu jodoh ko dgn panjang, sbb ko je paham dia & sebb tu jodoh aku dgn azli sbb aku je faham dia.. tapi faham camne sekalipun.. pempuan tetap pempuan.. tak lari dari jiwe sensitif hihihi

jue: emo kan??? haiiii hati, bertabahlah hihihi

Fida Ghazi said...

abaikan je sensitip2 ni.. pegi kursus aritu ingat tak dia cakap pe?? pempuan ni mang sensitip lebey..4 kali pujuk baru ok. kan?

ai sensitip2..dah lama buang kat lombong.. layan sangat..tambah sakit ati je..

MY HEART said...

Hidup berumahtangga memang banyak ranjau dan dugaannya ^_^.

apa yang penting bersabar dan sentiasa berdoa untuk pada Allah...

salam kenal ^_^

LiErOSe~QiEmi said...

kak fida: kak... azli jenis pujuk saya 1 kali je.. kadang2 tak sampai sekali.. setengah kali je.. pastu klu saya tak tak makan dek pujuk dia, terus dia yang majuk.. dah tu acane??? tak dapek laaa 4x pujuk2 ni huhuu

my heart: salam kenal..;)

tu laa mmg banyak ranjau.. ni baru dugaan sebesar semut.. acane laa klu betul2 diduga.. ayokkk takuttt

mrs_zura said...

biasala bunge..masa bercinta kalu kita diam 5 minit pun dia gelabah tp pas kawen "eh merajuk ke?" huhuhu

Amy Syaquena said...

As'salam..

same la kita emosi je memanjang..

~aSHa~ said...

bg akak...luahkan je..ckp je dgn dia...sampai bila dia tak tau...kita nak hidup lama dgn dia...so kita kena bgtau apa yg kita rasa tak kena ke apa...inilah org kata fasa I dlm rumahtangga...alam perkenalan..walau dah berkenalan masa bercinta bertahun2..tak sama bila dah duduk serumah dan ada ikatan yg sah...sbb bagi lelaki...si wanita tak kan 'ke mana2' kerana ikatan kuat sudah terjalin...jadi dia amik sambil lewa...kita lak tak suka..jadi berbincang la perkara paling elok...

contoh lagi kalo ada masalah di 'katil' apa yg kita suka dan tak suka pun harus la kita berbincang dgn pasangan..

dia kan pasangan kita sepanjang hayat..betul? jadi jgn biar hati kita bengkak...nti takut lagi parah..

ini pendapat akak je..akak dah lalui fasa I...skrg sedang lalui fasa ke II...semoga semuanye berjalan lancar..insyaAllah..

eima said...

ape kak asha ckp tu betui ....

LiErOSe~QiEmi said...

mrs_zura: kannn.. dulu len.. sbb dulu lom dapat.. sekarang dah dapat.. dah jadik bini.. takleh lari dah katenye hahaahah

amy: hihihi mmg sifat semulajadi pempuan kot.. emooo je kan

asha: oooo camtu erk kak.. aduiii ni baru fasa 1.. cuma sebbaik saya dgn hubby jenis sama2 cepat cool, so pepehal takde la berpanjangan..

kak, fasa ke 2 tu acane plak??? adehh

eima: haah.. kak asha cakap mmg betul..sokong!!