Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, December 28, 2010

Malaysia terbaikk!!! Love Malaysia

Semalam MC sebab demam teruk.. Suhu naik sampai 39 degree.. Dah tu mengigil2 tak hengat.. Hubby terus ajak pegi klinik even game Malaysia vs Indonesia baru je mula..

Aku baru perasan, dah 2 kali Malaysia main.. 1st lawan Vietnam, hubby demam teruk, & kali ni lawan Indonesia, aku lak demam teruk.. Dan yang bestnye demam kami berdua kebah skit pun sebab Malaysia menang... Demam bola agaknye kami ni.. hihihi...

Hari ni dah masuk keje.. gile banyak dah kot mc aku tahun ni.. nak amik mc lagi pun kena fikir banyak kali.. tapi mata ni terpaksa bertahan la dari ngantuk.. mana taknye kalau dah telan ubat selsema dengan ubat batuk.. Ubat demam, antibiotik dengan cair kahak tu ok la takdela buat mata aku stim sangat.. tapi ubat selsema & batuk tu.. aiyak... Memang rase nak katup je mata ni..

Ni pun taip entry sambil2 buat HRMIS. Stress weh sebab tiap kali nak save kena tunggu lama gile.. Ramai sangat orang tengah isi agaknye.. Eh korang dah buat ker HRMIS???? Esok nak buat bos punye plak.. Ermnn lama gile tak jumpe boss.. Seminggu lebih dah kot..

Owh berbalik pada entry.. Aku bace 3 paper arini.. Sumenye pasal ulasan bola laa ape lagi.. Naik nyampah aku bile penyokong2 Indonesia salahkan pancaran laser.. Even presiden dia pun bagi nasihat kat rakyat Indonesia agar masa tonton bola sepak esok kena jaga tingkahlaku, jangan jadi macam penyokong Malaysia..

Marah betul aku dengan statement tu.. dioarang ni sedar ker tak.. Masa Malaysia lawan Indonesia, yang kite kalah 1-5 tu.. Ada je penyokong Indonesia halakan laser pada goalkeeper kita.. ada tak kite melenting??? Takde kan.. diorang lak kecoh.. Tu si markus tu drama je lebey.. Seronok aku tengok muka dia bila Safee jaringkan 1st goal.. Lagi tambah buat aku seronok bila Ashaari sumbat gol kedua.. Lagi buat aku melompat tak hengat tengah demam ni.. bile Safee tanduk gol ke 3..

Yehaaaaa... thanks to Markus sebab ko buat permainan terhenti 5 minit, semangat pasukan korang yang tengah main bagus, dok serang je terus merundum tapi semangat juang pemain Malaysia lak yang aku tengok naik. Syarul ke ape tah nama penyerang Malaysia tu.. walaupun baru je kawin Sabtu tu, dia main tetap power.. Tahniah sebab Rajagobal dah namakan anda sebagai pemain terbaik malam tu.

Hari ni baca paper.. aku paling suka dengan ulasan wartawan KOSMO.. Best ayat dia weh!!! Hahahaha.. paper lain ok gak, tapi ayat dalam paper KOSMO powerrrrr.. Hhahahaahh..

Sekian ulasan daripada penyokong Malaysia yang memang tengah demam.. Majulah sukan untuk negara.. Owh, lupe tahniah gak pada pasukan hoki Malaysia, menang gak kan??? Ke aku mamai malam tadi.. Rasenye diorang Johan tapi untuk sukan ape aku tak pasti..

Pepun, tahniah semua atlit Malaysia.. I'm proud of you.. Love Malaysia.. Bio la orang nak cakap "curang" ke "Malaysiacheatlaser" ke.. Janji kite semua tahu, they deserve to win because their effort to win!!! Go Malaysia go!!!

3 comments:

mrs_zura said...

demam ye? mggu lepas episod kami sekeluarga x sihat tp dh okay sket...
bola? sy x tgk pong..xminat huhu..tgk ke ulasan bunga,wah peminat tegar bola nie...bgs2...

LiErOSe~QiEmi said...

hahaaha.. takde la tegar mana.. cume bile melibatkan Malaysia je bunga sokong lebey.. mmg patriotik ni lebih skit.. takat bola liga malaysia ke luar negara ke mmg tak layan. hihihi

Eda said...

Malaysia boleh!!..=)