Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, December 1, 2010

Sakit macam nak beranak eh bawah skit dari sakit nak beranak

Korang penah tak sakit gigi??? Gigi aku dah 2,3 hari berdenyut.. Gigi yang sama aku tampal time bulan pose tu.... Aku rase sakit dia macam masa aku nak tunggu bukaan nak beranak ari tu... eh ari tu?? tahun lepas laa.. Tapi bukan laa tahap tiap berapa saat sakit tu.. tapi sakit yang tiap berapa puluh minit tu...

Aku tengok gigi tu takde masalah, rasanye mungkin tampalan pada bahagian tepi gigi tu yang da terbuka kot!!!

Sekarang tengah menderita dan berkira-kira nak tampal balik ker nak cabut je.. Kengkawan cakap kalau cabut derita abis laa.. Kena pengsan dulu la baru cabut.. sebab gigi geraham katanya kena henjut kuat, apalagi gigi tu bukan nak tanggal pun..

Adui... diorang ni buat aku berfikir-fikir lak.. Tadi call klinik Tanglin, katanya petang ni tak buat rawatan, Khamis pun tak buat rawatan.. Jumaat pagi buat la.. Aduiii aku nak gi kursus lak Jumaat ni.. Stress sangat rasa...

Call hubby ajak dia teman ari senin ni sebab takut kalau dah cabut, aku takde kudrat lak nak bawak moto.. Hihihi manje tak??? Sebbaik hubby setuju... Huhuhu.. klu tak setuju memang aku majuk la...

So nampaknya kena laa aku bertahan tuk 5 hari lagi.. Arrgghhhhhhh!!!!

Psssttt!! Korang ada pengalaman cabut gigi??? Share la skitt

10 comments:

eima said...

aku tak pengalaman la....eeeiiiii takutnye...
aku rasa mesti sbb diorg buat tak bersih kot...
sbb dulu zaman aku kecik 3 kali kena tampal tmpt yg sama ...dr lubang kecik sampai besar asek drill je...

sbb gigi berdenyut pas tampal 2-3 hari kot...
pastu lelama die bernanah...
pi balik klinik die cek ...tebuk balik ...tampal simen putih ...
pas tu dtg balik tebuk lagi .... tampal pas sampai skrg ok ....


sakit o0o time die bernanah tu...

...mommy jue... said...

last cabut gigi masa darjah 3.. gigi geraham.. gigi lain tercabut sendiri.. pegi klinik kerajaan, hampir separuh nyawa aku tercabut.. sakit giler.. dktr tu tak cucuk bius pun.. sampai skrang aku takut.. kalau aku ingat muka dktr tu macamana, memang aku cabut2 gigi dia skang... (emosi betul)

Amy Syaquena said...

salam..

x suke sankit gigi, bukan kat bahagian mulut n muka je sakit tapi habis satu anggota bandan...

LiErOSe~QiEmi said...

eima: weh.. aku rase tak menanah lagi gigi aku ni... cume ngilu2 sebb lubang sampai dia nyer saraf gigi tu.. aduiiii igtkan dah relakan mulut kena tebuk2 ok la.. ni tak.. jadik balik.. stresss!!!

LiErOSe~QiEmi said...

mommy jue: weh sakit ke??? aduhh kepala aku lak yg berdenyut ni dengar ko cite.. weh, dia tak bius ke weh??? aduiii sakit weh.. lom buat ape pun aku dh rase ngilu teramat dh ni

LiErOSe~QiEmi said...

amy: tu laaa sekarang kepala pun dh rase sakit2 ni.. adui laa stress nyeee!!!

Nasriq said...

aku dulu cabut gigi pakai playar jea...

BUNGA said...

saya tak pernahh ada pengalaman cabut gigi.. cabut gigi pakai playar je masa kecik2 dulu.ehehe..bila dgr cerita org cabut gigi, seram pulak dibuatnya..

LiErOSe~QiEmi said...

nasriq: ek, len kli klu ko sakit gigi, aku nak cabutkan guna playar ke spanar ke, bleh??? hihihihi

bunga: serammmm, ni pun dah rase ketaq2 nak tunggu ari isnin ni nak cabut gigi tu huhu

Ogy said...

pada akak sakit kedua lepas beranak..skait telinga...ya Allah sakitnya..denyut2 dia...., dengung, bila jalan je..denyut....bengang satu kepalaa, jalan pun terhoyong hayang sbb hilang keseimbangan.......eeeee tobatlah..takmo kena skait telinga lg....