Jom klik

kENgkaWAn

Monday, January 25, 2010

Bagus sangat la pemandu pempuan tuuu!!!!

Pagi2 lg dah buat aku hangin!!! Korang tau nape aku naek hangin pepagi ni?? Blom pun kitorang kuar dari Shah Alam, baru je 2,3 km dari rumah dh hampir2 eksiden! Myvi puteh yg dipandu oleh pempuan yg sgt beng*** himpit moto kitorang. Memang rapat gile laa.. Woii agak2 la, kitorang kt jalan utama baru turun flyover LKSA tu, dia dari susur bulatan senang2 je terus nk masuk ke jalan utama.. Macam la jalan susur tu dh nk abes, padahal 4 line jalan dh kontraktor buat.

Sakit ati, mmg sakit ati, kitorang ampir terbabas & terbalik.. Nasib la hubby mmg pakar handle motor tu, klu tak... yer free ajer kitorang luke sana sini.. Pempuan tu bole tak angkat tgn kooo... hubby pun lupe nk hon sbb terkejut sgt kan.. Tapi mulut aku tak lama laa terkejut, sbb aku terus jerit.. "Bodoh!!! Bangang!!! Myvi bongokk!!! Agak2 la bawak kete tu, nak bunuh org ke pompuann???????"
Hubby dgr aku jerit lagi la hambah hangin, terus dikejarnye kete tu.. Weh laju pompuan tu pecut tau, takut agaknye.. Tp sempat gak la kitorg kejo sbb dia terpaksa pelankan kete masa nk masuk susur ke federal.. Hubby pun ape lg, honn aaa then aku yg dok belakang ni tunjuk tanda "bagusss". Aku takde la nk kuang ajo smpai tunjuk jari tengah kan, just nk bgtau dia je, bagus sgt pemanduan dia hingga leh buat org eksiden.

Tapi yg buat kami hangennnn, pempuan tu pandang sipi je (pandangan takut2 + sombong) Jgn kan nk mintak maaf, angkat tangan pun tak.. bukan la harap sgt, tp klu dia angkat tgn, kurang la skit amarah dalam hati kami kan...

Mmg la, klu org lelaki ckp pempuan ni bawak kete macam bang*** je.. Yer sila maafkan aku sbb labelkan pempuan camtu sbb mmg selalu aku jmpe pemandu pempuan mcm tu. Tp, harus diigt bukan la sume pempuan bang*** mcm pemandu yg aku jmpe pg td.. Ader je kawan2 aku memandu berhemah, tp kesimpulan yg aku dapat, biasanya yg buat hal adalah pemandu pempuan..

Hubby ckp rase mcm nk lempar je pengunci moto kt cermin kete pempuan tu.. IShhh nasib la hubby tak buat, sbb klu kite wat camtu, kita sma la mcm pempuan tu, kuang ajo... Tak payah la kite nk jadi mcm dia gak, bio la dia dgn labu2 nye... tp, jahat tak, sempat gak aku sumpah, bio la eksiden skali kete dia tu.. Hahahaha... tu gara2 tak ader sifat sedia meminta maaf klu wat salah la tu.. Klu dia angkat tgn je td, tanda dia mmg tak perasan moto kami, it's ok. kitorang mmg leh terima... Ni tak, terus laju lepas dh himpit moto kami.. Agaknye klu kitorang jatuh la dari moto tu, mmg kes langgar lari la jawabnyee... Dunia.. duniaaa...

Apepun ko mmg bernasib baek la pempuan sbb hubby aku tu bukan panas baran nyer org, klu tak mmg kena kejo smpai kena pecah la ape yg patut & nasib kitorang tak hafal no plat ko.. klu hafal pun tak de la smpai aku nk publish kat sini, cian lak kan... cume sedo2 la skit diri tu, klu dh buat silap, angkat tangan, bukan kena bayar pun (mcm kate iklan radio tu kan). Aku pun penah wat salah, manusia kan, mane ader sempurna, tp rendahkan diri, mintak maaf, hati yg panas pun bole sejuk... Ermm... takpe2...

Monday, January 18, 2010

Gotong Royong Assyura

Last Saturday, kelab sukan kitorang ader wat bubur Assyura & dodol.. Ermm... gotong royong start kol 7.30pagi, tp kol 10.45 baru aku sampai.. AHahha.. ape nk dikate, kena tidurkan si kecik tu dolu....

Sampai je makan dulu.. eheheh, wajib tuh!! Pastu terus pegang pisau potong daging.. byk woo, 4kg daging tu potong nk wat lauk makan tengahari, oye, aku ni bahagian sediakan makan tengahari.. Then dah siap potong2 daging tu, potong tembikai lak.. tp skit je, mencelah motong pasal nk makan tembikai lebeh.. AHahhaha.. Then goreng ikan masin... Adoiii sakit wooo, terperrcik2 minyakknye.. yang ado!!! Abis tangan i tau..

TP, yg paling best, Dato' banje doyan, utk campur dalam dodol act nye, tp kitorang kerjakan lebeh ahahahaah....

Dah abes tu dapat la makan nasi, lauk aym masak lomak cili padi, daging masak kicap, sayur taugeh goreng, ikn masin, ulam2man & sambal belacan... Minum dgn air sarsi ais! Fuhhhh terangkat ponggong.. Dah la pagi tu dh pekena nasi bungkus lauk kari ayam.. Pastu bihun goreng +kopok leko terangganu (import dari sana tuuu)

PAstu, aku amik la tender basuh pinggan.. ye laa nak kacau bubur assyura & dodol, tak larat kan.. buat jela kerja2 pompuan... Thennnn ahahahah, sesi karaoke mautttt!!!! Tengok la gmbar tu.. pose je lebeh kan??? eheheeh..


Lai lalalalala lai lai lala...

Tak larat dh tgu, lepas tapau makanan utk cik abg kt rmh & amik dodol sebokas kochik, yelar makan berdua je kan.. aku ponn.. brooomm brommm balik aaaaa.... Rindu kat cik abe & cik anakku cayunk!!

Ni antara proses wat bubur assyura:-
Memula cenggini...

Pastu jadik camni..

Antara bahan yang dimasukkan..

Anak2 dara Cerun, rajin nolong neh..leh wat menantu neh!!

Ni la daging yg siap direbus yg perlu diracik halus dgn menggunakan jari @ garfu.. sebagai perasa yg menyedapkan lg assyura kelantan neh

Ni la hasil assyura selepas 3-4 jam atas api.. Lom masak lg ni.. ptg nnt baru masak tau... tp, gmbar assyura yg dh siap takde la kt sini pasal tkg amik gmbo lom upload.. (ni pun amik gmbr yg bos share eheheh)



Ni lak cara buat dodol.. (Resepi atuk org ofis dari nogori)

Baru bape jam je ni..dh nmpk sedap kan??? Hihi

Ni yang dh boboh doyan..baunyee huwaaa...

Dah ciappp!!!! Jap je, kol 1.30 dh siap dah haaa..

Sesi menapau..

Dan ini la hasilnyeee...ermmmnn nmpak cedapp kann??? Ehehehe...


Apepun, sumer ni takkan menjadi klu takde kejesama dari sumer.. mmg tabik spring la kt sume yg bertungkus lumus wat benda ni.. ermmm aku tiap tahun mmg g punyer...last 2years solo, last year, berduet(dlm pewoott) n this year, solo kembali..(suami & ank kt umah, tamo ikot, penat je takde tmpt nk rehat).. Ape pun bravoooo!!!

Thursday, January 14, 2010

7 bulan dah??

Kejap je masa berlalu.. tak sangka anakku dah pun 7 bulan last sunday... Dah besar dah anak mama.. setiap bulan ader je perkembangan ank mama ni..

3 bulan dah pandai meniarap & menyusur ke depan ke belakang
4 bulan dah angkat2 badan
5 bulan dah merangkak
6 bulan tumbuh 1 batang je gigi.. so cute
7 bulan ni, dah mula bole duduk2 n nak berdiri..

Hehehe... Ni i attach gambar terbaru dia, masa aku lepak dgn dia je kt rmh last Tuesday, pengasuh mintak cuti pasal hubby dia demam, tkt jangkit kt Qimie..


Okla, dah nk balik, daaa...

Monday, January 4, 2010

2009....2010

Ermm..jap je kan, pejam celik, pejam celik.. dah pun masuk tahun 2010..
2009 dah pun meninggalkan kite.. Banyak suke duka yg aku lalui tahun 2009.. Peristiwa paling bermakna dalam hidup aku ialah menjadi seorang ibu.. 10 Jun 2009, anakku dilahirkan.. Masa itu juge la aku tau sedalam mane kasih sayang suami buatku... Thanks my hubby coz always being there for me n sanggup bersabar melayani tiap karenah wife mu ini.. uhuhuhh..

Cite2 laen?? Oh, peristiwa sedeh tentu saja kehilangan bapa mertua & nenek mertua (btl la kan?? nenek hubby kira nenek mertua la kan???) dalam tahun yg sama.. Dengan ralat sebab kedua2 nya tak sempat bertemu anakku.. ermm.. dah takde jodoh kan... Allah lebih sayangkan mereka...

Peristiwa laen2.. ermnn..biarla jadi sejarah, malas aku nk igt lagi.. Biarla ape yang jadi sebelum ni yg baik tu aku jadikan teladan n yg mana buruk tu aku jadikan sempadan aje...

Yang pasti... 2010 ni, aku nak jadi lebih matang, lebih kental & bersemangat waja.. tak mo dh sensetip bagai.. Emo aku nak buang jauh2.. Dan gak, aku nak mula balik diet.. semalam kuar berdua dgn hubby, pastu tgk body kt cermin mall... ishhh mmg dah jauh sgt ni lari kontur2 nyer.. ahaks!!! Then i realize, i really need to diet to make over my body shape.. Nanti hubby lari lak kan.. eheheh...

Apepun, selamat tahun baru 2010 buat sume yg mengenali.. moge kehadiran tahun baru ni menggembirakan kite sumer.. Chayokkk, chayokkkk!!!!