Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, January 4, 2011

Kisah kat pantry

Pagi tadi, sarapan dengan Mr. S kat pantry..

"Bunga, rajin tak??"
"Malas, nape??"
"Haaha.. tu belahkan buah tu"
"Malas la semalam dah makan dah"
"Eh, orang perak panggil buah tu buah ape ye?"
"Limau tambun la kot"
"Bukan, ada.. pa..pa.. ape ye,eh bunga kan orang perak takkan tak tau"
"Hello, menantu je ok, bukan orang perak laa"
Tetiba masuk sorang haji..
"Haaa haji mesti tau orang perak panggil buah ni ape"
"Pamelo.. tak pun limau tambun"
"Hahahaah.. pamelo.. macam pamela anderson je"
"Bunga....!!!"

Blushing aku sensorang... Yela takde terfikir pasal saiz buah tu cam tuttt Pamela pun masa tu, tapi just terfikir nama pamelo cam pamela je.. Dah disalah erti oleh lelaki.. Takpe... tunggu kamu Mr. S.. hihihi...

Haa.. ni gambar limau bali aka limau tambun aka pamelo tu.. Kredit image to google

********

Tengahari tadi, kat pantry.. Makan dengan akak S, Mr. S lagi dan Mr. Z. Datang pulak akak L & S.. *banyak pulak nama 'S' ni erk!!!*
"Korang tau tak, Mr. S panggil buah ni buah pamela anderson"

Semua mata terbeliak.. sumer pempuan, 2 je lelaki.. Mr. S dah tersedak hahaahah..

"Mr. S, tak sangka.. kalau Mr. Z yang cakap tu bole lagi terima"

Owh untuk makluman Mr. S ni agak alim, baik2 je.. aku je yang berani kenakan dia camtu hahahah...

Eh, mana ada, bunga ni pandai je buat cerita, dia yang cakap tadi, saya pulak kena"

Hahhaahahah.. padan muka, dia plak yang blushing, pagi tadi dah kenakan aku depan haji kan...


Tiba2..

"Mr. S, nak pisang 1"

"Nak pisang pulak.." Mr. S cakap sambil sengeh2..

Kuang asam, pikir lain pulak dia. Caittt!!!!!
Pempuan lain sumer, "eeeeee.. Mr. S ni..."

Hahahaaha.. kan dah double blushing.. Haih, lelaki, alim ke tak ke, sume sama je kot.. Hihihi..

*********

Kat pantry lagi, kali ni dengan group engineer.. Weh, lama gile aku lepak kat pantry ek..

"J, makan la habbatus sauda, laki aku makan, alhamdulillah, nampak perkembangan yang baik, bangun pagi pun takde bunyi2, batuk2 lagi.."

"Yeke... wahh"

"Makan ape S, BAKING SODA??"

Semua, kahkahkahkah.. gelak aku paling kuat.. HABBATUS SAUDA la T, bukan BAKING SODA!!!

Adeh!! Hilang ngantuk aku kejap tengahari tadi.. Adoiii..

10 comments:

.:mama dhia:. said...

tang baking soda yg paling lawak ...hahaha... sib baik x tersedak (tengah makan bihun goreng ni)..hehehe...

ciK mOt ©™ said...

ko ni bunga...saje jek ek...

LiErOSe~QiEmi said...

mama dhia: hihiih.. sebbaik tak tersedak, kang tak pasal bunge kena saman sebb buat orang tersedak

cik mot: eh.. saya bukan otak kuning.. haahahah

mrs_zura said...

hehe..org laki borak mmg sengal...

tu bkn limau bali ke? beli kt pasar tani shah alam baru nie sedapnya!

LiErOSe~QiEmi said...

haah, limau bali, tapi ada gak panggil limau tambun.. tapi kata haji ni orang perak panggil pamelo.. pelik je kan

eima said...

org laki tak ira sape pun die ..mesti ade juga terselit pala kuning die ...

ko nih nampak sgt kaki lepak kan ..hjahha

Nasriq said...

akan ku cari sapa s itu...

LiErOSe~QiEmi said...

eima: hahahaha.. tau takpe.. weh aku memang suke lepak kat pantry, tak suka lepak kafe sebab baju bau asap rokok nanti..

LiErOSe~QiEmi said...

nasriq: hahah sila..sila cariklaaaa

Eda said...

hahha....baking soda???...jauh beza tu...huhu