Jom klik

kENgkaWAn

Monday, January 17, 2011

Pencen sudaaa

Selamat pagi semua... Dah sarapan blom?? Aku baru je usai.. Eceh perkataan usai cam novel lak.. Makan nasi lemak+ayam goreng.. Nyum2.. sorgaa dunia weh!! Korang makan ape???

Owh, petang semalam kirim dengan adik ipar mintak dia belikan ayam. Ok katanya.. Dah pesan awal2 belikan dekat Giant, sebab boleh potong. Balik tu aku buka la plastik, nak basuh siap. Aku kalau beli ayam memang akan siang terus & basuh siap.. Senang nak masak nanti, tak payah nak kotor tangan banyak kali hihih..

Buka plastik tu aku dah macam.. Ish, adik aku ni beli ayam lama ke??? Warna kusam tak cantik. Pastu aku buang segala kulit mulit dia. Tak penah2 dibuat aku buang sumer kulit ayam. Tapi sebab tak puas ati dengan rupa dia aku togelkan aje. Dah siap basuh tu terus aku sapu garam kunyit, nak bagi rase umphhh lagi aku tambah kari+cili.. Goreng laa untuk santapan hubby & adik ipo. Aku dah makan siap2 petang tu.

Sekali dah siap aku try la nak ratah kepak dia kan.. Uikksss!!! Nape keras semacam.. Aku picit2 ayam lain.. Terus.. "Abangggggg!!!!!! A'ai beli ayam pencennnnnnn!!!!!!!!!!"

Arrgghhhhhh!!!!!!! Paling nyampah nak masak ayam pencen.. perlukan kesabaran yang amat untuk masak, sebab dia keras, liatttt!!!! Padan la sekor rege tujuh henggit lebey je.. Adoiyaiiiii adik iparku...

Sudahnye untuk lauk untuk Qimie hari ni sup telur+sosej jela.. Huhuu...

11 comments:

ciK mOt ©™ said...

agaknya kan....ayam tu sebulan baper dapat duit pencen...hahaha

...mommy jue... said...

hahahaha.. len kali pegi pasar... aku tak beli ayam kat giant ke tesco. kadang2 tak elok, ayam lama.. pastu tak tahan lama.. kejap je dah busuk..

LiErOSe~QiEmi said...

cik mot: hahahah.. akak agak2 berapa??? hhahaahah..

LiErOSe~QiEmi said...

jue: aku jarang beli kat pasar.. memang beli kat tesco or giant.. biasa aku pilih2 la skit.. ok la tahan gak dekat 1 minggu ayam kalau sekor weh

deelira@deeliraz said...

padan muke dia.. heheheh

eima said...

aku beli bhg² keel @ ribs je slalu nye ...
takdak sape mkn sgt pun....
fahim lauk die ikan ... ikan tenggiri ...ayam ayamas crispy tuh(kadang2) ...

erti kate lain byk mkn kat kedai je ..hahhaha

nurkass said...

wakaka..ayam tua dah..jenuh nak masak tu..haha..tak pasal2 kena pakai gigi palsu plak..hahaha

LiErOSe~QiEmi said...

deelira: woiii tabbaik tau.. huuhu.. takpe, petang ni aku buat rendang ayam pencen je hahaha

LiErOSe~QiEmi said...

eima: aku jarang kot makan kedai.. sabtu ahad laki aku lagi suka kalau aku masak.. huhuhu...

LiErOSe~QiEmi said...

nurkass: sebbaik ai muda lagi tau.. so tak payah guna gigi pelesu..ahahahaha...

mrs_zura said...

alahai..dpt ayam pencen...erkkk...
lain kali pesan siap ngan harga sekilo berapa baru adik ipar kenal kot hehe