Jom klik

kENgkaWAn

Monday, January 17, 2011

Tangisan ditengah malam

Aku dari pagi tadi lagi dah banyak kali menguap dah weh.. Mengantuk gile.. Kenape?? Ermnn gara2 budak kenit ni laa...

Malam tadi sungguh menduga perasaan. Korang tau tak, dia buat hal menangis tak mau tido.. Ajak main. Jam dah pukul 1 pagi masa tu. Dok tunjuk2 tingkap. Aku tanya nak econ ke? Buka econ, nangis gak, bagi remote, dia main2 kejap, pastu nangis balik. Aku tanya lagi, nak ape?
?? Nak pasang radio?? Dia diam, so pasang radio. Kejap je diam, nangis balik. Geram dah aku time tu.

Bawak dia turun katil, nak berdukung, tak mau turun. Tunjuk itu, amik ini, tunjuk ini amik itu. Haihhhhh buka lampu nak suh dia main sorang2 kat bawah tu, dengan harapan dia bosan dia naik la katil.. Eh kejap je mainnye.. naik katil dok nangis2 lagi..

Ape ntah tak kena. Aku cek pampers, ok lagi tak penuh, tak berak. Cek perut, tak kembung tapi aku sapu gak minyak yuyi bagi sedap skit perut dia, dengan sapu vicks legakan pernafasan dia. Eh, kejap je senyap.

Hangin dah aku, marah dia, paksa tido. Huh!! Takdenye dia peduli. Nangis tepi katil sambil kaki sepak2 aku. Aku buat bodo je dalam 5 minit gak la. Sampai hubby cakap suh pujuk. Ingatkan buat tak peduli dia diam.. Huh, ikot pangai sape ntah, tak stop pun nangis. Aku tarik, ajak dia tido. Sedu sedan sambil isap susu.. Siap bebel pastu merengek2. Alahai anak..

Aku suh la hubby bace2 skit.. yelaa mana kite nak tau kan, kot dia dok tunjuk2 benda lain ajak dia main.. Hishhhh serammmm mak!!!

p/s: Pagi ni hantar rumah pengasuh mata terpejam je.. Ngantuk sangat la tu... Rumah pengasuh lak tido berbuai.. maunye tengahari baru bangkit.. Siap dapat soalan cepu mas dari hubby pengasuh.. "Adik tido lewat ek malam tadi?" See dia melalak punye kuat sampai dengar ke bawah haihhhh!!! Malu ai uollsss.. Huhuh!

10 comments:

MRS. K said...

eh, ko anta taska ke mana wei? ari tu bukan tuka dok taska?

nurkass said...

salam bunga..
dulu anak buah pun ada kena cenggitu..nangis tak hengat..tunjuk sana tunjuk sini..mmg rasa lain dh masa tu..hehe..pastu wan nyer ambik air bc selawat sapu kat muka cucu nyer tu..alhamdulillah..ok..

LiErOSe~QiEmi said...

tak la... aku kan nak pindah dah. Hantar balik kat pengasuh.. anak aku pun selalu tak sihat kan..

LiErOSe~QiEmi said...

nurkass: tu la pasal.. risau gak tadi kan..macam ada sesuatu je huhuhu

.:mama dhia:. said...

dhia penah kene 2 kali..puas pujuk tp still nangis cam takut sangat.. kebetulan mase tu ade majlis kat umah..so mmg abah die bawak keluar mase magrib, tu yg maybe die nmpk yg bukan2 kot..entah ler..
basuh muke ngan air yasin, bace surah skit2.. amek mase gak nak elok..cemas sangat..

mrs_zura said...

habib berperangai mcm tula mggu lepas..marah abah dia amik tgn kanan dia suh pegang botol..tgn kanan dia kan x aktif..2 jam nangis jerit2 last2 kena tido bilik lain tggl abah dia...huhu

LiErOSe~QiEmi said...

mama dhia: risau kan kalau anak nangis malam.. dengan kite skali debar & pikir bukan2 huhu

MY HEART said...

dia nak membesar la tuh.. bebudak kalo nak membesar memang banyak ragam sket...

comel anak ^_^

ejaMaria said...

sabar... kdg-kdg mmg dia nangis minta perhatian... lagi pun beralih bulan kot...

LiErOSe~QiEmi said...

my heart: ermnn tu la pasal.. takpe, bersabarrr jela kite mak pak ni kan.. ihhi

ejamaria: baru je lepas beralih bulan ni.. ermnn tak tau laa ape ragam dia tiap2 bulan berubah2 uhuh