Jom klik

kENgkaWAn

Monday, February 28, 2011

Mengandung kali ni...

Yup! Mengandung kali ni...

Aku sangat rajin masak.. Cuti baru ni siap masak nasi minyak, siap buat cekodok pisang, siap buat kurma ayam, siap buat aiskrim Malaysia, siap masak mee goreng.. hihii.. eh kira rajin la tu dari dok terbaring je kan..



Pastu, yang tak bestnye... semalam aku basuh bilik air tetamu tu kan.. Haihhh berlumut, ntah ape yang dibuat ntah dalam bilik air tu, baru minggu lepas aku cuci.. Nak kena bagi tarbiah skit ni pada pengguna bilik air tu.. Hihii.. haaa elok je lepas aku basuh bilik air tu, terus rase gelap mata.

Nasib baik laa Qimie takde kat rumah, mummy dia amik bawak pegi Klang. Aku terus masuk bilik baring kejap then capai towel, mandi. Kasik segar skit badan. Tapiiiiii rase sakit2 kat perut, kat ari2. Aaa sudah, dah risau dah kalau ape2 jadik pada kandungan aku. Walau aku terkejut dengan kehadiran bakal cahayamata kami ni, tapi aku sayangkan kandungan aku ni..

Terus sms dengan hubby, mengadu. Dia pun dah naik risau, suruh aku rehat je, jangan buat kerja berat. Tapi, kita pempuan ni, boleh ke rehat bila tengok rumah macam kena serang garuda. Rase segar je skit, terus aku bangun jemur kain yang aku dah siap basuh, then masuk masin lagi untuk basuhan kedua plak. Rumah dah siap sapu tadi, then amik kain yang sebakul aku dok tangguh2 nak lipat, lipat. Kemas dapur, kemas bilik.

Sampai aku rase sakit balik perut tu.. Baru aku baring, sampai terlelap. Sedar2 Qimie dah ada sebelah aku dah. Ermnn bila si kecik tu balik, macam2 la dia request, manja sangat2.. camne nak jadik abang ntah..

So kesimpulannye... mengandung kali ni.. memang aku takde alahan, tapi aku tak leh makan banyak macam mengandung dulu, asal terlebih, rase nak terkeluar balik.. Tu bab makan la.. Bab badan aku ni.. wuiiiii sangat2.. tak tau nak cakap, macam orang dah mengandung 7,8 bulan penat dia. Sangat2 tak larat.. Sampai hubby pun tegur, aku nampak tak bermaya, teruk sangat lemahnye dia tengok.

Ermn... harap dapat diberikan kekuatan untuk aku teruskan perjuangan. Eceh, macamkan nak berperang.. Serius, harap sangat badan aku tak lemah2, perut aku tak sakit2 lagi.. sebab sampai sekarang pun rase sakit2 skit kat perut.. Tak leh wat keje kuat sangat kot.. Ermnn.. Ok, tu je nak cite.

Just nak share info pasal janin masa minggu ke 9 ni:-
Telinga bagian luar mulai terbentuk, kaki dan tangan terus berkembang berikut jari kaki dan tangan mulai tampak. Ia mulai bergerak walaupun Anda tak merasakannya. Dengan Doppler, Anda bisa mendengar detak jantungnya. Minggu ini, panjangnya sekitar 22-30 mm dan beratnya sekitar 4 gram.

(Thanks to Mr. Google & blog perkembangan janin)

14 comments:

cikmOt said...

wahh...dah 9 minggu ek...
so due date bulan 10 ke ni???

eLYies said...

bunga..tu baru permulaan tu..hehe..akak dulu siap bleeding ...nasib baik la semua nya selamat..huhuhu..jaga diri elok..jgn buat keje berat sangat..kandungan masih baru.

d_tieah said...

Tahniah..
Huhuhu..
Mesti dah tak sabar ni..
Ngee.. :)

Entry Terbaru: Ketahui Apa Yang Berlaku Di Tahun Kelahiran Anda

zura_habib said...

bunga..awal2 nie jgn la buat kerja berat2...basuh bilik air tu bhyA tau...jaga diri elok2..semoga segalanya baik2 sajer...

LiErOSe~QiEmi said...

cikmotL rasenye 1 oktober.. tak tau la kak, tak cek lg

elyies: bleeding kak??? takotnye,klu saya mesti dah gabra gile dah tu.. huhuhu

d_tieah: tak sabar??? +++ takot ada la kot.. trauma bersalin 1st masih terase huhuh

Myra Jay said...

Jaga kesihatan sama ye.. :)
Jangan rajin sangat mengemas, buat sikit2 udah..hehee :)

nurkass said...

nasi minyak!!sodap tu..
take care bunga..jgn buat kerja berat2 sgt..

~aSHa~ said...

lama tak singgah sini..rupanya seangkatan kita...tahniah ye..

akak trauma mengandung...bersalin tak la takut sgt...mengandung ni sedikit seksa

moga sihat2 ye

Amy Syaquena said...

wah dah 9 minggu erk , tahniah beb amy juga masih menanti..

LiErOSe~QiEmi said...

Myra: hihihi.. buat sikit2.. lama2 jadi semak la rumah tu ditunggang tebalik dek si qimie hihihi

Nurkass: sedap?? hihi tak tau la, boleh la telan dek tekak hubby sebab bajet masak sampai ke petang, tengahri tu aje dah abes terus.. huhu

LiErOSe~QiEmi said...

Asha: tu la, tadi tgk blog akak.. huii macam teruk sgt alahan akak tu saya tengok.. marilah kita sama2 bertabah ye kak.. hihihih

Amy: haah 9 minggu.. ala takpe Amy, insyaallah, nanti turn amy lak merase sumer ni.. tunggu ye

Eda said...

jaga kesihatan...=)

Whoopz said...

k0ngratulisyen puan bunga.. Sem0ga dipermudahkan segalanya.. :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam bunga....lama tak mengomen kat sini...jadi silent riders jer...

tahniah ye..lambt awe wish..agak2 bby gurl ke kali ni? hehe...sian abang nye ye...tahniah ye bunga take care..muah