Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, March 30, 2011

Mari kita ke ladang oiii!!!

Eh, tajuk tak kena ngena, sebab tulis tajuk tu sebab lagu tu tiba2 menjelam kat bibir.. eh bibir guna jelma ker??

Minggu lepas sehari sebelum beday hubby, kitorang pergi Bukit Cerakah.. Eh, ke apa nama orang panggil situ erk?? Dia ada game paintball dengan vendor. Dah free kan, poie jelaaa.. Hehehe...

Tengah si bapaknye sebok main paintball, si anak pun sebok menarik tangan omaknye pergi sini..Korang nampak tak, dia bogel tu.. Orang len sumer pakai suar, dia tamo.. Nanges2 jerit2 bila aku paksa pakai, sudahnye akak sebelah aku cakap, "takpela, biar je dia masuk bogel" hihihihi...
Sebbaik dia asik berendam je dalam tu, takde la ceksi sangat nampak tut dia tu. Adeiii aku mampu sengeh jelaa tengok perangai anak sendiri. Dekat 2 jam gak dia dalam tu sampai aku ugut dia cakap papa nak balik dah baru dia cakap "mama, nak uar" Adeiiiii
Seronok beno main baling2 bola kecit tu. Siap baring2 la dalam tu.. Hailaaa.. Aku yang tak senang duduk dibuatnye, dengan basah suar kena percikan air anak akak tu yang giler hyper.. Kuar masuk, kuar masuk sampai air jadi kotor.. Tau la dah beso.. haihhhhhh!!!
Tengok la muka kepuasan sebab dapat mandi kolam. Tu belum aku cite bab berkejor dia dok naik jambatan kecil kolam ikan tu pulak.. Siap angkat 1 kaki konon nak terjun dalam kolam tu.. Hai laa anak..
Eh, gambar ni.. nampak nau laaa gen cerah dia bukan dari mama dia muahahaahah... Jangan tak tau, balik dari aktiviti tu... kitorang dua2 lembek cam ke ape ntah.. Tido awal terus, termasuk si kenit ni.. Si papa penat aktiviti paintball sampai lebam2 1 badan... 4 tempat gak la bulat beso lebamnye hasil penyakit cari sendiri, si anak?? Ermnn penat sebab dok berendam dalam kolam & berlari turun naik kolam. Mama dia??? Huh!!! Harus la penat dok melayan kerenah anak yang.. hailaaaaaaaaaa

Korang.. sebelum balik tu dia mengamuk yang tak pernah dibuat dia.. Nak mandi kolam lagi sekali, aku tak kasik sebab air kotor gila, kang tak pasal dapat sakit gatal2.. So amuknye dia dari tempat paintball tu sampai turun dari kete kawan hubby untuk sampai ke parking. Eh, kuar je kete terus diam. Padahal dalam kete jerit2 macam histeria.

Yerr nak, mama malu dengan peel kamu, cam mama ni tak pandai sangat jaga anak, padahalllllll.. Haiiii pakkal je mama sayang kamu, kalu tak, memang mama tinggal je dalam utan tu.. Hisshhhhh!!!! Degil cam mama jugak.. Eh!!! Gen aku rupanye, salah aku la kan haahahahahah.. Ngek!!

9 comments:

deelira@deeliraz said...

tgk qimie dah kecut....

tgk bunga "eh apasal bunga cam gelap sket.. kan ko cerah??" hehe...

dak qimie.. sib baik la ko ikut gen keputihan papa ko...hahaha

zura_habib said...

hihi...comel2...habib pun degil mcm sy...

nurkass said...

haha..
buat perangai si buchuk tu ye..
sabo jelah..

susah nak ckp sbb gen mama dia byk sangat..haha

sue a.k.a umi akif said...

gud la hero awk suka mandi kolam...hero sy mmg xsuka main berendam ni pendek citer takut air huhuhu

LiErOSe~QiEmi said...

deelira:
kecut.. maksudnye dah kurus skit ke, kecut sbb lama berendam dalam kolam ni???

haah, aku dah gelap sekarang wei...

cisss.. itu adalah berbau kutukan tu weiii hahaahaha

LiErOSe~QiEmi said...

zura: tu laaa.. anak2 ni perangai banyak ikot maknye kan haahahah

LiErOSe~QiEmi said...

nurkass: tau takpe.. tp dalam kete otw balik tu tak sampai 5 minit dah kroohhh dah

hiphip.. nak cakap salah mak dia la tu hihiih

LiErOSe~QiEmi said...

sue: eh, dulu pun dia takot air.. tapi bagi dia pelan2 berani dengan air.. lama2.. kita plak yang takot nak bagi dia jmpa air hahaahah

Nana said...

2MGU LEPAS DA BDAY KT SHAH ALAM
SAJE LA SINGGAH SNI SEVEY2 JALAN
TAK MASUK PON SEBAB HUJAN
TINGIN NK MASUK DALAM NI
BLOM PERNAH LG PEGI