Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, April 19, 2011

Anak yang rajin ke mak yang malas haahhaha

Tadi, bace blog kak fida.. Dia cite pasal anak dia si miyen.. haluuusss... hikhik..

Semalam cite yang lebih kurang sama la jadik kat kitorang anak beranak..

Malam tadi, tengah syok2 tengok Maharaja Lawak.. ulangan.. maklumla baru tambah pakej Mustika malam tadi, semata2 nak tengok Maharaja Lawak, ok, kaye ko Astro kan... dapat pelanggan cam kami ni.. Bulan2 sanggup bayar RM89.99 sebab nak hiburan dunia.. Ish..ish..ish..

Ok sambung... tengah syok aku dengan hubby baring tengok tv, si tochek datang..

"Mama, nak air" Panggil mama, tapi pandang papa... Sokmo camtu, konfius ke ape ntah sejak nak dapat adik ni... sokmo panggil papa dengan panggilan mama.
"Suruh mama amik" kata hubby
"Alaa.. malas la abang, awok la amik.. tengok tu qimie mintak papa amik tu"
"Ala.. ida laa.. gilaaa.. sian qimie tu" sambil kuis2 badan aku suh pegi dapur.. Time tu gelas dah ada kat tangan aku dah.. Pastu main tolak2 dengan si hubby.

Tiba2.. spontan Qimie datang kat kitorang, pastu amik cawan dari tangan aku, gerak nak ke dapur.. Aku dengan hubby ape lagi, pecah la gelak.. Anak pun paham sakit ati sebab mak dengan pak malas nak amikkan dia air, so dia decide nak amik sendiri kononnye..

Tapi, separuh jalan dia patah balik, sebab dengar aku dengan hubby gelak tak ingat dunia.. Gelakkan perangai kitorang yang teruk malas sangat sampaikan anak sendiri jadi tak sabar tengok perangai mak pak dia, nak mintak air pun main tolak2, baik dia amik air sendiri.. Hahahaah.. comel...

Dan2, tengok kami gelak, Qimie2 sendiri pun gelak.. bukan sebab faham kenapa kitorang gelak.. tapi sebab nak join sekali mak pak dia gelak..

Last2.. aku gak yang amik air untuk dia.. Tau ape dia buat dengan air tu??? Sikit je dia minum.. pastu main celup2 tangan.. haihhhh!!! Bertuah punye anak!!!

5 comments:

MRS. K said...

aku tengok youtube je la maharaja tu.. huhu

eima said...

kesian Qimie...
mai dok ngan achik la ...
biar achik jg ko Qimie ...
bleh gak abg fahim berkawan ..dr die sunyi gitu ngaco achik je achik sampai achik tension ....

LiErOSe~QiEmi said...

k: alaa.. youtube tak puas la k.. hiihhi..

LiErOSe~QiEmi said...

eima: ahahahaha.. ko jgn manje.. kang nyesal nak jaga anak bujang buas aku tu.. silap2 ari2 bergusti dgn fahim hikhik

nurkass said...

sampai hati ko bunga..
mempermainkan si buchuk aunty kass tu..pening kepala dia tgk mak pak eh tu..adehhh..