Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, May 24, 2011

Aiyokkk... takottt

Semalam, balik rumah.. tengok2, grill rumah tak berkunci.. Cuma mangga menyelamatkan keadaan... Hailaaaa hubby...

Masuk rumah debo2... cek setiap bilik & bilik air.. termasuk tingkap kat atas dalam bilik air tu... Ok, selamat, takde kesan2 pencerobohan.. So kompem laaa hubby yang lupe kunci kan..

Magrib tu sebelum nak mandi cek pintu dapur.. Dup!!!! Macam nak gugur jantung tengok pintu tak berkunci.. OMG.. Tatottttts!!! Aiyokkkk!!! Debo2 buka pintu tengok grill still bermangga dan berkunci. Fuhhhhh gile lega..

Malamnye plak nak tido rase takot2.. Yela.. dah pintu depan belakang tak berkunci.. Haisshhh macam2 la ada dalam kapla otak ni... Qimie lak buat hal.. kol 11 malam mintak nasi.. Adoiii dah klu dok berdua takdenye aku nak masak bagai.. tapau je.. dah hasil tapauan dah abis kol 7 malam tadi, cane nak makan lagi kol 11 malam.. Last2 pujuk dia makan roti je.. Sebbaik makan pujuk, tapi bersyarat la.. nak aku suap sampai abis roti tu.. air pun aku yang kena suapkan.. Alahaiiiii manje lebey2 ek bila papa takde.. Haissshhhh!!!

Pagi tadi hubby kol, katanya mungkin esok dah dapat balik.. Yey... patutnye balik Jumaat tapi tentiba sumer nak habiskan cepat2.. Harap2 hubby dapat balik esok.. Tak betah takde dia.. Takde teman gaduh.. Gaduh dengan Qimie, aku kena ngalah.. dengan hubby syok.. sebab biasa dia yang mengalah haahahahah...

8 comments:

ejaMaria said...

nko ber-2 ngan Qimie... akak yg ber-4 pun takut gak klu hubby takde... hehehehe...
seriau kan klu takde org lelaki dewasa kat rumah... tinggal kita ngan budak2 kecik je...

LiErOSe~QiEmi said...

huhuuh.. tau takpe kak.. masa tu la nak dgr bunyi tu la bunyi ni la.. nak igt antu itu la antu ini la haahah

eLYies said...

huhuuh...kalo akak pun takut bunga...awat semua pintu tak berkunci..bahayanya

Nur Hawa Mohd Zin said...

Qimie nak dapat adik baru jadi kena la manja dulu ngan mummy dia la...kalu tang tak kunci pintu ni...rumah mak sedara awe memang jenis tak kunci pintu

hyazz said...

laa...tinggal ber2 jer...len kali...masuk umah terus kunci pintu semua2 nye tau...bahaya la u...eee ngeri

zura_habib said...

my laling outstesen seminggu dr mggu lepas...hari pertama berani lagik tdo umah sendiri..malam tu bunyi mcm2..esoknyer larik gi umah kakak hehe

brutal tapi comel said...

hohoho...kesian ko! hati2 tau. baca ayat kursi byk2. cek2 pintu hokey? insya allah takder pape. ko sehat?

NoRMa aZurA iSMaiL said...

sama la ngan saya..hari tu bley 1 malam tido ngan pintu luar sliding n gril x kunci..da la pintu pagar x tutup...seb baek la xder pape...mmg bahaya giler...