Jom klik

kENgkaWAn

Friday, July 1, 2011

Rezeki bulan Jun

Salam semua.. Dah nak petang baru berpeluang buka blog. Hari ni agak sibuk kemas barang-barang nak transfer ke kete petang ni.. Esok dah tak bawak kete, so sumer barang kena tolak masuk kete ari ni gak la..Bulan Jun dah nak berlalu pun kan.. Bagi aku bulan ni bulan yang bawak tuah agak banyak buat aku..

Pertama-tamanya syukur sebab akhirnya aku dapat gak tukar suka sama suka ke Shah Alam.. Walau macam-macam dugaan sebelum dapat keputusan tu kan.. Tapi syukur Allah permudahkan semua.

Kedua, pasal claim perpindahan dari kuarters ke rumah sendiri yang pinjamannya menggunakan loan kerajaan tu kan.. Alhamdulillah, dipermudahkan jugak, so claim tu insyaallah aku akan dapat minggu depan.. hehehe boleh buat beli meja makan kat rumah ahhahahaha..

Ketiga, pasal elaun tanggung kerja tu kan... Awal bulan ari tu diorang tak luluskan permohonan tu kan.. Syukur jugak, lepas buat rayuan & explain panjang lebor dari EO kami, akhirnya semalam aku diberikan berita gumbira.. Elaun tanggung kerja tu diluluskan.. Syukur sangat, so niat aku yang dari awal nak buat makan2 kalau dapat duit tu insyaallah esok aku buat.. Tapi takde la besar2an.. sebab duit tak dapat lagi, pinjam duit hubby dulu memandangkan esok hari last aku kat cerun kan..

Keempat, claim imbuhan tetap perumahan eh, ke apa nama dia tu.. Aku baru submit last week, tapi yang tu, blom ada jawapan ahahahahah... So just wait and see... Tapi yang tu wajib aku dapat balik duit tu sebab tu memang hak aku, bahagian kuarters lambat kuarkan surat aku kuar kuarters so ITP tu kena potong lagi la selagi surat tak sampai.. Derita 4 bulan gak la uhuhuhu...

Kelima, syukur gak sebab aku dapat gak gi dinner buat kali pengelasan ni... Patutnya buat 9 Julai, tapi sebab ada BERSIH kan, so tunda ke 16 Julai... 9 Julai tu nak kena gi Cameron, ikut hubby nyer hari keluarga...Ermnnn... kesimpulannya, aku rasa baby dalam perut ni kot bawak rezeki2 ni kat aku.. Hhahahaah.. boleh tak buat rumusan camtu.. sebabnya tak tau nak taip ape dah ni.. Bye... sedih, tingat mak...

******* patutnya aku publish semalam.. tapi tentiba tak leh nak publish so hantam je publish ari ni.. dimaafkan kan??? hihihi*****

10 comments:

Fida Ghazi said...

buang karen aje kan itu hari emo2 pasal tak dapat duit tanggung keje.

bunga.. nanti kalo mu dah pindah..sunyilah cerun...

*sedey lagi..nanges!!*

cikmOt said...

moga rezeki makin bertambah2 nanti kat tempat baru bunga...

zura_habib said...

wah...jgn lupe wat mkn2 masuk umah baru laks hehehe..tahniah ye unga..rezeki Allah utk bunga sekeluarga:-)

eima said...

wahhh ... duit2 tu nanti leh cover utk baby nanti kan... besar perbelanjaan tu .. alhamdulillah

LiErOSe~QiEmi said...

fida:
tau takpe kak.. tapi, orang yg buat tu mmg la cakap dah lulus, sekali dia tarik balik, acane??? hahahah

kak jgn nangis ek.. nanti kita jumpa bila u buat makan2 kat rumah u.. rumah aii.. errrr tunggu raye la kot eyh!

LiErOSe~QiEmi said...

cikmot:
mekasih kak atas doamu itu.. hihihihih...

LiErOSe~QiEmi said...

zura:
rasenya makan2 tu akan buat time hari raya nanti kot.. tu pun klu larat nak masak laa.. sebab masa tu dah tunggu masa je nak besalin hahahaha...

LiErOSe~QiEmi said...

eima:
hahaahaha... tak gak, duit tu aku nak beli meja makan, pastu nak beli hiasan skit kat rumah, sebab rumah aku kosong sangat hahaha

Eda said...

rezeki anak kan..hehe

nurkass said...

alhamdulillah..
segalanya dipermudahkan...
tahniah bunga..