Jom klik

kENgkaWAn

Friday, September 9, 2011

Check up 36 minggu.

Hai korang.. lambat lak nak hantar post ari ni.. Sobok fb dengan kawan masa sekolah teknik dulu.. Gile rindu... berguna gak FB ni ek kengkadang...

Ok, just nak cite pasal check up hari ni..

Alhamdulillah, tadi hasil cek dengan doktor India yang alahai sweet gile, baik je jawab soalan2 aku.. Dia scan perut aku, then hasilnya baby dah normal.. tak beso.. Dulu cek 33 minggu dah 2.9kg kan.. tentiba ari ni 36 minggu jadik 2.7kg.. Mungkin silap scan ari tu kot..

Then, kepala baby dah terletak elok dah kat bawah..tunggu masa dia nak push kepala dengan badan dia ke bawah je lagi.. Fizikal alhamdulillah semua nampak normal.. Air ketuban aku pun ok, cukup katanya..

Apa lagi yer.. haaa kencing manis dah stabil, kencing kotor pun dah ok.. Semua back to normal lepas bulan pose ni.. Almaklum time raya pun aku tak berani nak sebat macam2.. takot la katakan...

Doktor tadi cuba gak cek jantina anak aku.. tapi almaklum, baby kali ni sangat la pemalu.. macam Qimie dulu tiap kali scan memang nampak bebirdnye, tak malu langsung.. kali ni malu pulak.. Sebab tu asik tak clear dari 1st scan sampai scan ke 3.. Tapi tak kisah, aku terima seadanya lelaki or perempuan, janji sihat, cukup sifat semua sudah la.. Aku dah cukup bersyukur Allah bagi rezeki lagi pada kami.. Takmo kufur nikmat macam aku dok bising-bising dalam entry ni dan entry2 sebelum ni.. Dose... tapi yerla time tertekan, semua2 pun keluar kan hihihhik...

Ahad ni nak gi beraya umah kak Fida. Tapi dalam masa yang sama aku pun nak buat makan2 gak.. Tak buat besar pun, sekadar panggil kengkawan yang dok bebel lepas aku pindah rumah tak ajak2 diorang datang beraya.. Oyer, klu korang pun area Shah Alam, meh la datang beraya rumah aku.. Aku tak buat besar, cakap awal2 tau sebab tak larat sangat nak masak 2, 3 jenis hidangan. So mana yang termampu jela aku masak... Hihihi...

Ok, selamat hari raya dan selamat menjamu selera dirumah terbuka semua yer... Tapi hati2 jangan sampai darah tinggi naik, kencing manis naik.. kawal tau kawan2... Pesanan dari aku yang dah serik ni hahaahah...

4 comments:

eima said...

alhamdulillah semua ok ...
tingal 4 minggu je lagi wei... takutnye
baby aku pun dah masuk laluan dah ... kemungkinan deliver awal tinggi tp aku harap tak la ..brg tak beli lagi ...

MRS. K said...

kejab je ko dah 9 bulan kan? aku doakan semua selamat ye nge...

LiErOSe~QiEmi said...

eima:
tu la.. ko takpe, badan ko kecit je, mesti baby pun kecit, sebab tu cepat je dia masuk laluan dia.. jeles aku weh.. sob..sob eh, tentiba hahaha

mrs.k:
kan... kejap je kan... ni nak tunggu ko lak preggy ekekekk cepat kejo aku dgn manje tau

zura_habib said...

idok di ajak pun org putrajaya nie...