Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, September 1, 2011

Cite raya & operate

Aidilfitri.. hari bahgia hari yang muliaaaaaaaaaaaaa....

Ari raye ketiga dah erk!!! Aku cuma pergi beraya ke 3 buah rumah kawan hubby.. Tu je..

Raye kedua cuma terima kunjungan tetamu pastu pusing2 felda.. Tak ke mana.. Arrrrgghhhhhhh dah bosan dah weh...

Keje melambak sebenonye nak buat, tapi perasaan malas tu menyelubungi.. per barang, hari raya nak kena buat kerja ofis kan... Tapi.. senin ni Yang Arif nak dah.. mati aaaa aku... 1 video pun tak abis lagi.. dah la lupe nak copy video laen.. Ahh lantak sana la keje tu..

Jumaat lepas, balik kampung, segera sebab ayah aku kena operate.. Tentiba je dapat apendix, menggelabah anak bongsu dia ni dengar ayah masuk ambulans & kena bedah segera.. Aku sampai Kuantan tu dah petang dah, nak kuar dari Shah Alam ke Gombak, jemmnyeeee adoiiii sakit otak. Hubby lak mengantuk, siap kete ke kiri kanan lagi dia bawak. So dari Petronas kat Bentong tu aku yang drive sampai la sampai HTAA.

Sampai2 ayah aku cakap lapor, sebab lum makan ape, just makan biskut je, mana nak tampung perut dia dah la tak leh merokok, paayh klu dah antu rokok ni.. Hahaahahah kutuk ayah sendiri plak!!! Takpe, aku kamcing dengan ayah aku, aku je yang boleh perli2 nasihat kat ayah aku tu, anak2 lain takot.. hikhik..

So, terus la pergi bazar ramadhan kat depan masjid besar Kuantan nun, perrrgghhhh jem gak Kontan ni erk, ingatkan KL jerk! Aku turun gi beli dengan mak aku je, hubby dengan Qimie tungu dalam kete. Gile meriah erk orang Kontan, buka pose kat padang depan masjid.. Harap takdela yang datang berbuka tu sekadar berbuka je situ, harapnye terus la semayang Maghrib terus kat masjid tu..

Sampai kat HTAA balik dah dekat kol 7, so buat keputusan buka puasa kat situ je.. Teman ayah aku makan sekali.. Buka pose atas lantai je weh, tepi koridor, tapi meriah, kiri kanan kami ada keluarga lain yang turut sama buka pose kat situ.

Alamak, tetiba macam malas dah nak taip, nanti la sambung lagi.. Daaaaa.. eh, Selamat Hari Raya sumer, maaf zahir batin...

No comments: