Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, September 20, 2011

Perkembangan Qimie...

Seronok gile keje minggu ni... Kepala tak berat, tak sakit.. Kenapa??? Ahahaha... beban keje aku aku dah serah pada pengganti aku.. So apa yang aku buat minggu ni adalah semata-mata arahan dari boss, sampingan keje tadek.. takmo pandang la dah huhuhh.. Tak larat...

So, oleh kerna keje dari boss pun tak banyak, orderly sini pun jarang ada kat tempat, aku minjam la pc dia untuk up cite or jalan2 kat blog kengkawan.. Wahhhh sangat menseronokkan.. Terasa kembali macam masa keje kat opis lama dulu hiihi.. cuma dengan sedikit privasi sebab ada bilik sendiri.. Ngeh3...

Nak cerita pasal perangai si Abang bila dah dekat2 aku nak bersalin ni ha..

1. Selalu usap perut aku pastu cakap "Keciannnn mama..." @ "mama, adik yak(berak)" mana dia tau ntah... @ "eee... baby qimie"

2. Dah mula bahasakan diri dia abang.. Ikot mood la... tapi bila aku tanya adik Qimie mana, dia cakap "saya" dah tu bila aku tanya abang qimie sape? "saya." semua2 pun dia..

3. Nampak barang-barang baby, semua dia punya katanya.. bukan adik punya.. bedak baru pun dia nak buka, pampers size S pun dia punye katanya.. adoiii...

4. Kalau tak puas ati dengan aku selalu pukul perut.. dia tau klu dia pukul tang lain aku buat tak heran, tapi klu pukul perut memang makan cubitan atau tamparan wanita... nak perhatiaannn je lebih tau...

5. Selalu nak buat cubaan jeleskan aku dengan rapat pada papa dia.. Kalau hubby mintak picit kepala, marah, tak kasik aku picit, dia nak picitkan..

6. Kalau marah siap sound aku "apeeee niii... " pastu bebel tak tentu hala butir kata... adoiiii

7. Kalau suruh mandi or pakai baju selalu lari sana sini.. tak pun nak pakai sendiri.. bila tak dapat pakai merengek2 "mama.. tak boyehh"

8. Kalau dia malas nak bangun pagi, dia akan cakap "nanak bangun, qimie nak tido" atau pun "tinggal qimie.. nanak ikot" sabooooo jelaaaaa..

9. Hantu cite Upin Ipin.. tengok la ulangkali CD tu pun takpe... klu ngantuk cane pun dia akan tongkat mata dengan batang mancis umpamanya... dah abis cite baru tido.. Eh, komputer siap dia buka / tutup sendiri.. tapi tutup dengan cara tutup suis.. buka lak tekan punat pada pc tu je..

10. Pantang papa keluar rumah, nanges, melalak nak ikot.. kena explain bagai, baru laaa diam..

11. Sangat obses dengan belon besorr yang biasa dipasang untuk kedai2 baru buka.. dulu obses dengan iklan@ papan tanda nippon paint & kapal terbang..

12. Tak boleh sebut L.. maklong jadi makyong, tak boleh sebut S, susu jadi tutu... puas betulkan lidah dia tu.. aduiii... Tapi kadang2 boleh je dia sebut.. ntah..

13. Sangat2 setia... bayangkan berapa banyak selipar dia ada, dia setia pada 1 je.. selipar dia sampai buruk, tetap pakai, dah ilang baru nak pakai yang baru.. yang sekarang ni..aku sorok, baru dia nak pakai selipar baru skit untuk raya. Tapi..... 3 pasang yang pengasuh lama dia belikan.. dia pandang sepi je... Padahal berjenama belaka.. Setia laa sangat...

14. Errrr.. tak boleh nak fikir la plak... sebab tak tahan nak gi tandas.. Esok2 la aku update lagi ahahah....


Toiletttt first!!!!!

3 comments:

eima said...

aku suka yg no.8 tu ...mmg aku tergelak la...

LiErOSe~QiEmi said...

eima: memang weh, klu dh malas sangat dia siap cakap takpe.. qimie tinggal, papa pegi dgn papa je.. qimie tinggal... belagak kemain ayat dia kooo... hihi

Tukang Karut said...

perangai budak sebelum dapat adik... hoho... emamang cam ni la... eh... cakap cam ada pengalaman jea...