Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, December 27, 2011

1st day keje

Bersiaran dari tempat orderly...

Stressss!!!! Pehal ofis aku nih dah kedek banyak nih.. Nak buka blog pun da tak bley ni..blocked plak dah... da tu acane aku nak aupdate blog cengginih.. takkan asik nak pinjam pc orderly ni plak.. adeiii..

Bos adalah tiada sampai hujung tahun.. adeii acane leh lupe dia takde erk.. klu tak aku sambung je cuti sampai hujung tahun ni gak... Owh.. lupe nak bagitau... well ari ni first day keje after 3 month cuti bersalin.. Jap gile weh rase 3 bulan tu..

Pengalaman anto anak ari ni??? Seksa... yang si kecik, aku angkat je terus celik mata.. letak dalam bakul dalam kete pastu dia melalak.. Sampai rumah biras, owh si adik aku asingkan anto pada biras.. Tak leh letak sekali takut tak terlarat pengasuh Qimie nak melayan bila si abang buat hal pada si adik.

Si abang, suh naik moto dengan papanye tak nak.. nak ikut mama... Aku jugak kena hantar.. tapi aku mintak hubby ikot sekali pasal nak angkut barang2 anak2 gi rumah babysitter masing-masing. Well si abang aku turun kete nak anto si adik dah nanges2... melalak berlari ikut aku masuk rumah maklong dia. Sebab dari dalam kete aku cakap pada si abang aku nak keje so kena hantar pegi rumah pengasuh tak nak nak ikot mama jugak. Sampai rumah pengasuh nanges2 tak nak kuar kete, sampaikan hubby kena angkat dia bawak masuk rumah pengasuh.. Sabo jela kan...

Alamak orderly da sampai la plak.. ermnn terpaksa la stop sini dulu.. Tadi dah kol dua2 pengasuh, and dua2 anak pun tak buat hal.. si abang nanges kejap je lepas bagi susu diam sabooo jela..

Ok jumpa lagi...

2 comments:

Tukang Karut said...

awat tak sambung cuti 2 tahun je?

LiErOSe~QiEmi said...

klu cuti bergaji mmg aku amik tk oiiii tp tak bley.. ker ko nak bg aku cuti dibayar guna duit gaji ko?? aku on je aahahaahah