Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, February 14, 2012

Padah

Yer tu la padahnya bila tido kat tempat baru... Tak cukup tido, tak boleh tido dan tak lena tido. Owh bukan aku sorang tapi anak2 pun sama..adei....

Alkisahnya kan aku cite semalam aku nak tumpang rumah biras sebab takot dok bertiga je dengan anak-anak kat rumah disobabkan ditinggalkan hubby. Alaaa bukan lama pun, 3 hari je pon.. hiihhi... Gedik kan.. Orang lain kena tinggal berbulan, rileks je haahah..

Ok kisahnya, semalam petang lepas dah siap-siap mandi bagai aku terus la gi rumah biras aku. Dok sana memang tak leh diet ok.. Petang tu aje aku dah dijamu nasi.. puas tolak cakap nak diet, diorang lak cakap tak sedap nak makan sebab aku tak makan, aduii kena gak makan.. ahhahahah padahal perut lapo tapi tahan sebab bajet nak diet kan... Pastu malam tu, biras aku gorengkan plak cempedak. Wohhhh peberettttt!!! Jadinya aku dengan Qimie makan secara tanpa segan.. HAahahh ape ayat ntah. Peliknya si Qimie tu laa, makan lak dia cempedak goreng... biasa pandang sebelah mata je..

Ok, korang tau kan cempedak angin... natijahnya, kol 3.30 pagi aku sakit perut haahahah... Sebelum tu lak, kol 11 diorang sumer dah masuk tido, aku layan tv dengan Qimie sampai kol 12 malam.. Haiqal pun lewat tido.. Kol 11.15 gak la dia tido.. Maybe bau lain kan.. Tu pun jenuh dia muntahkan susu atas toto, nak bagi bau dia la tu.. Adeiii... So lepas tutup tv tu Qimie still golek2, cakap tak leh tido la.. nak balik rumah tido la.. Aku pujuk2, tepuk2.. last2 lena gak.. tu pun kol 1 lebih kot... Aku sendiri pun tak tau lena pukul berapa sebab tengok anak2 dah lena aku ngiring kira, tak kena, ngiring kanan pun tak kena..

Perasaan takut or tak selesa tu takde.. tapi ntah mata ni tak leh nak pejam, padahal kol 9 malam lagi aku dah nguap2 dah.. Kol 2.30 pagi aku terjaga sebab Qimie ngigau.. Tunjuk2 atas suh aku amik.. Ape ntah.. Kol 3, adik tiba2 jerit... nak susu, sua je terus diam. Pastu 3.30 Qimie ngigau lagi, suruh aku tepi, tendang2.. tu laa yang aku sakit badan sokmo, asal ngigau tendang.. Dah aku menjauh dia tarik aku suh peluk dia plak. Kol 4.30 dua2 bangun, si adik nak susu, si abang terjaga sebab dengar suara adik.. Aduiii penat.. Aku ni dah la tiap kali bangun mata susah nak pejam.

Kol 5 lebih, Qimie ngigau lagi, kali ni nanges pulak.. Arrrgghhh masa ni aku cuma cakap dah la mi, diam2 jangan la nangis.. Aku memang dah ngantuk gila masa ni.. Senang je mata aku tutup lepas anak2 dah tido.. Kol 6.30 jam dah bunyi... Arrrhhgghhhh aku rase aku tido ada la 2 jam je kot... Adeiii... tengahari ni aku nak cuba tido la.. tapi aku susah nak tido time tengahari.. acane????

Ermnnn.. rasanya hari ni nak tido rumah sendiri la kot... Susah la klu tak cukup tido... Tak bermaya kot.. Ni pun segar bugar pagi2 sebab boss banyak bagi task suh aku buat, klu tak sure lemau..

Ok, nak blogwalking..

9 comments:

eima said...

alahai kesian..aku plak jenis lakia de ke tak dak ke ...mmg aku dok umah sendiri tak bisa dok umah org ... aku penyegan.....

Cho Zila said...

macamana selesapun tidur rumah orang rumah kenit akak gak yang amat selesakan...

LiErOSe~QiEmi said...

eima:
sebelum ni azli ot mmg dok rumah sendiri... tapi la ni tiba2 kuar kes pukau.. dekat dgn kawasan perumahan aku lak tu.. risau la weh..

cho zila:
yerr, betul tu.. setuju 100% hihihihi

eamy milea said...

hehe..nak merapu kat sini gak la..best bace..sy pun slalu gak kne tinggal sorang-sorang bile hubby OS.Takut jgk..tp buat-buat tak takut..hehe ..Ape2 pun bykkan berdoa moga2 sentiasa dilindungi oleh-Nya. Amin.

hyazz said...

rumahku syurgaku...hahaha...
Qimie selalu ngigau ke...sian dia..mesti tak cukup tido..

LiErOSe~QiEmi said...

eamy milea:
sedap nama.. ihhihih.. nasib kot kan.. pempuan ni selalu kena tinggal..ihhihi.. Insyaallah memang doa dan bace surat itu ini yang sokmo amal klu husband takde hihih..

hyazz:
betul, rumah ku syurgaku.. hihhihi..

hyazz lately qimie kerap ngigau, tak tau nape.. dah ngigau tu mulut meracau je takpe, ni nanges2 pastu tendang2.. tak larat weh

~aSHa~ said...

beralih tempat la tu kot..tu yg masing2 tak lena jadinye...nak kena ada 'bantal busuk' sendiri la..selimut sendiri la...tilam sendiri la senang cite..baru lena...sampai termimpi...

ni kalo anak tak lena..mimpi kita pun sangkut2....eheheheehe

try ler tido umah sendiri jer...kalo dah ada anak2...tak sempat nak rasa takut...sibuk + riuh dgn anak2 je

Lida Rahim said...

wah blog dah bertukar wajah!

semoga tak der apa2 berlaku.. masuk rumah jgn kuar2 dah.. bahaya kalau org laki tak der kat umah

LiErOSe~QiEmi said...

kak asha, tu tak menahan tu, klu nk g mana2 rase cam nak angkut sumer dalam bilik tu sekali baru lena kan hahaahah..

alhamdulillah malam td lena tido.. mmg tak sempat nak takut sbb melayan anak2 ihhihi

lida Rahim:
hihiih.. bosan dah tengok yg lama, tukar la plak.

alhamdulillah semua baik2 je mlm td hihi..