Jom klik

kENgkaWAn

Monday, March 26, 2012

Bantuan 1 Malaysia vs undi

Situasi: Nak gi keje
Tempat: Dalam lif

A: Eh, esok aku kena gi sekolah pukul 11
B: Buat ape?
A: Ala, sekolah suruh datang ambil bantuan 1 Malaysia tu, yang dapat Rm100 tu
B: Ooo.. RM100, eh bukan ko orang PAS ke?
A: Memang la PAS, tapi dah orang nak bagi duit, amik jela, pangkah ape belakang kira
B & A: AHahahhaha..

Aku sengeh je dengar dialog diorang ni.. Cool erkk!! Kihkih..

4 comments:

Fida Ghazi said...

orang PAS pon rakyat jugek hape??? khen? khen?

adianiez AIDA said...

bak kata abah aida ~ "k'jaan nak bagi amik ler. duit kita gak tu hasil byr cukai, etc... bukan duit PM!! undi ke tak, suka ati..."

LiErOSe~QiEmi said...

fida:
haahahaha... betol tu PAS ke BN ke, tetap rakyat, tetap berhak.. tapi sungguh comel dialog kakak2 tersebut ;)

LiErOSe~QiEmi said...

aida;
betul tu, tak kira la undi sape, cukai tetap kena bayar kan hihihi