Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, March 22, 2012

Eqal 5month +

Baru lepas check up baby Haiqal.. Tapi tadi, boleh tak dah pukul 10.30 pagi aku terlupa ada temujanji pukul 11pagi untuk Eqal. Sebbaik kawan ofis ingatkan hhuhuh.. Masuk mintak izin bos pun, bos cakap dia pun pelik napa aku tak pegi2.. Tu la sebok isi borang income tax bos sampai lupe sume benda kihkih..


Ok, hari ni Eqal kena cucuk untuk 5 bulan, walaupun minggu depan dia dah nak masuk 6 bulan.. Cian anak aku, sebab penuh temujanji untuk budak terpaksa dilambatkan check up dia setiap bulan.

Masa nak timbang kan dah telanjang bulat dah anak aku tu, nurse yang nak amik ukuran naik geram sebab bulat2 badannya tak padan dengan umor.. katanya dah macam 7 bulan, maknye kecik je hihihihi... Nak buat camne, maknye gak yang silap makan gula terlebih masa preggy hihihi..

So perkembangan Eqal... ermnnn yang terkini dia dah angkat badan dia tinggi2 pastu hempap jauh ke depan or ke belakang.. Dah nak merangkak kot.. Sebab kadang2 lepas angkat badan dia tinggi2, dia letak lutut ke lantai.. comel je.. hihihi..

Gigi belum tumbuh pun lagi.. tapi takpe, next week gigi tumbuh ke tak, mama buat bubur untuk Eqal k.. Dah kena belajar makan... sebab mama tengok Eqal cam tak suka makan.. bagi makanan lembik2, buat muka pelik hiihih..

Berat dia naik sikit je 8.6kg.. ramai yang tegur Eqal dah susut.. mana tak susut lasak kemain lagi.. BMI dia pun menurun tapi masih dalam kategori ok.. tak obes tak kurus.. Kategori sasa hhaaha..

Sekarang dah pandai melawan kalau abang dia letak kepala kat atas dada dia.. Dia akan tarik rambut abang dia. Haahahah.. mula la si Qimie, adik.. aduh..aduh.. pastu Qimie letak kepala kat kaki adik dia.. Hahhah.. kena tendang lak.. tu la buli sangat adik.. Lagi 5 bulan adik lak buli abang.. tengok laaa....
Asik entry pasal adik je.. nanti nak update pasal abang lak.. cian abang hihihi..

6 comments:

♥cikmOt♥ said...

ok dah tu...budak2 time gini tembam2 sukalah kan...bila dah beso tembam2 jadi riso...huhuhu...

pepun eqal tetap macho...

hai selamat berkenalan dari adik iris...hahaa

deelira@deeliraz said...

ensem.. kalah doh abg qimie dia..

LiErOSe~QiEmi said...

cikmot:
hahaahah akak lak buat saya ketawa besar..

gatail adik iris tengok ketul2 abg eqal ye kihkihkih

LiErOSe~QiEmi said...

deelira:
kaloh dah ke qimie.. "patot ponnnn" ayat qimie sokmo guna bila aku jawab soalan dia hahaaahah

Nur Hawa Mohd Zin said...

muka mmg sebiji macam abang dia

zura_habib said...

alala omei nyer..mcm acik zura eh! haha....best kan baby nie...aummm...