Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, April 24, 2012

Masak lemak pucuk ubi

Ahad lepas dok kejar ke mesin baju yang selambak tu, lepas tu kemas rumah, lipat kain 3 bakul, owh, dasat pemalasnya aku kan.. Petang lapar, terus paksa hubby beli santan sebab nak masak pucuk ubi yang dah 2 minggu usianya dalam esbok aku.. AHahhaha.. beli semangat, nak buat takde masa.

Maka terhasillah Menu Ahad, aka menu orang malas masak +__+

Sayur pucuk ubi masak lemak bersama labu
Ayam goreng resepi sendiri hikhik
 Untuk Adik Haiqal mama buat puree labu.. Kemain seronok dia dapat makan puree ni.. Sedap weh, dapat labu yang betul2 manis. So terus aku buat stok untuk 3 hari. Owh, balance labu ni aku buat cucur.. Sedapppp!!! Aku suka cucur labu, lagi sedap dari cekodok pisang kot hihihih...

Puree labu kesukaan adik
Semalam, sebabkan sayur pucuk labu aku masak macam untuk makan 5-6 orang, aku hangatkan balik, pastu masak ayam masak merah. Jadiklah untuk santapan hubby. Aik, hari Ahad menambah 2 kali, semalam 3 kali menambah hihihih... Kena kot gabungan lauk tu hiihih.. Qimie pun makan bertambah.

Hari ni puasa, tengah fikir nak masa apa untuk berbuka petang ni. Dah minta hubby belikan ikan tadi ermn... Kari ikan pon sodap!!

15 comments:

mamyharraz said...

hujung minggu gitulah kann..akk pun sama masa tu jelah gigih nak masak mcm2..kemas apa yg patut secara total..
hari2 keje mmg memenatkan.
balik rmh utk tido je hehe

...mommy jue... said...

lauk kampung memang best!!!!

bunga_rose said...

mamyharraz:
penat kan kak.. balik keje kejar masak, handle anak lagi, sedar2 dah malam, tido jela hahahah.. sabtu ahad baru tgk kain2 hihihi

bunga_rose said...

mommy jue:
1st time masak lauk ni, sebbaik hb aku ckp sedap kihkih... mmg lauk kg bangkit selera pun kan ^_^

Mama Gee said...

tq ya..jumpa gak blog akak..hehe..sebelum tutup blog lama tu ada akak bgtau blog baru..tp maybe masa tu awak tgh berpantang kot..

ayam tu menerujakan le....adess...

nuyui a.k.a miss YUI said...

apesal yui terliur tgk ayam tu ea??huhuhu

eima said...

aku tak penah tau yg labu leh buat cucur ... huhu

alisha pun pun suka labu manis kan

bunga_rose said...

mama gee:
patut la saya klik2 tak dapat haahah... suke tengok blog akak, jamu mata dengan deko2 english style akak tu.. lawooo hiihi

nuyui:
hahaaha.. terliur ke yui? balik ni buat ek hihihihi

eima:
boleh la manje, ko cube la buat.. memang sedap. Just tambah tepung dgn gula je.. Buat sesedap rase, mmg sedap!!

alisha sama cam eqal hihihi..

.:Mama Dhia:. said...

masak lemak ngan ayam masak sambal memang kene sangat gabungan itu..dapnyer..

J.Syazwana said...

sedapnya !!
dah la tengah lapar ni.
meleleh air liur ni ha.
hehehe

LYAfrina said...

sedapnyer..sayur pucuk ubi msti sedapkan... mkn lak dgn ayam goreng

Tukang Karut said...

napa macam tak menyelerakan je ek:?

bunga_rose said...

Mama Dhia:
kena ek, patut la incik suami makan bertambah ;p

J.Syazwana;
hihiih.. dah abis dah pun, lauk kelmarin kan..

LYAfrina;
sedap kot sebab lauk pauk kampung kan.. tekak orang kampung sedap je ihihhii..

tukang karut;
yela yela.. masakan ko je yg nampak menyelerakan haahah..

Sherwieyna Muzzawer said...

salam kenal.sedapnyeee.i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D

bunga_rose said...

hi, thanks ye follow, saya pun dah follow balik hihihi