Jom klik

kENgkaWAn

Monday, April 16, 2012

Diet & period

Hola soy Dora... kihkhi.. Kepala aku dah tepu dengan cerita2 dora dah ni sebab hari2 si bujang pasang CD Dora tu.

Korang dah sarapan? Aku pekena oat je tadi, tengahari ni baru nak balun nasi. Kadang2 bila datang kesedaran tentang kegemukan badan, aku akan diet, tapi bila takde kesedaran, pagi2 lagi aku dah pekena nasi lemak hihiihih..

Owh, aku pernah cakap aku ada ambil Jusmate 5 kan. Tak payah la tanya result kurus ke tak sebab jawapannye tak. Bukan salah produk tu, tapi salah diri sendiri yang tak konsisten makan  & tak ikot peraturan makan mendalah tu. So bila makan Jusmate tu 1 minggu je, aku terus stop. Tak tahan la rase dia tu, mual. Tapi padahnye pada aku la.. badan naik sebab selera makan cam makin menjadi huhuhhu...

So, aku putuskan diet je sendiri. Kalau lepas Eqal habis BF nanti gemuk jugak, pegi je Slimming World, eceh! Berangan hahahaha...

Actually aku risaukan period aku. Tak menentu la sekarang. Dulu masa Qimie, umur dia 8 bulan baru aku datang period. Tapi Eqal ni.. period datang tiap 2 minggu.. Kadang2 tu selang 1 minggu je. Tapi darahnya sikit jela.. Cam dia datang hari ni sikit je. Malam kang takde langsung, esok ada balik. Pastu takde 2 hari then datang balik banyak sampai 5 hari camtu. Then selang 1 minggu datang balik, tapi untuk 1 hari je. Gila tak???

Nak cakap ada barah pangkal rahim ke, aku baru je buat pap smear, & resultnye ok.. errr ok kot, katanya kalau diorang tak call then ok la. Risau gak.. tapi takpela, hujung bulan ni nak balik kampung, nak jumpa ustaz, mintak air penawar skit, lagipun nak tanya gak pasal kes menyerupai tu.. serammm hiiihi..

7 comments:

Mrs. K said...

G jmpe doctor la wei tanya nape. Aku x penah amik pape utk slim. Gemuk pon gemuk la huhu dlu dah puas kurus kekeke

~aSHa~ said...

wah makan oat jaga kolestrol ker...bagus punye diet ni....tahniah...


kalo menyusu badan ni mmg period tak menentu skit

ejaMaria said...

gi la jumpa doktor check period kenapa gitu... karang tetiba takde period lepas tu perut ada isi - lagi haru... ;p

bunga_rose said...

Mrs. K: ko tak gemok la.. ok latu padan dgn ketinggian ko

bunga_rose said...

asha:
nk jg kolestrol pun 1 kak, nak jg makan pun 1, sbb baju & suar abis tak muat hahaahah

tu la, harap2 ketidaknormalan ini adalah disebabkan bf kan...

bunga_rose said...

ejaMaria:
erk!!!! tu mmg di takuti tu kak.. klu ada isi lagi mmg terpaksa nyanyi lagu pasrah erra fazira la haahahah

Myra Jay said...

Yup, better p chek kan sebab kita tak tau kan..