Jom klik

kENgkaWAn

Monday, April 9, 2012

Sweet thing

Tengah2 aku susukan Eqal tiba2 Qimie yang tengah main game ikan kt pc bersuara.. "mama, nk mandi" aku suh dia tunggu papa dia mandi dgn papa. Dia jawab ok tapi still gerak masuk bilik air. Aku tegur la dia jangan main air dia jawab "kejap ye mama"

Aku membelakangi dia masa tu. Bila aku paling tengok dia tengah pegang sejadah kecik dia. Muka basah, tangan basah, kaki pun basah..bkn kaki je dgn suar dia pun sama naik basah.. Then dia buat sesuatu yang menyentuh hati aku..

Mulut siap kumat kamit
 Masa ni aku dok snap2 gambar dia, dia marah.. katanya, mama amik gambar adik la.. Haip, masa solat mana boleh cakap sayang hihihihi.. Sebijik rutin solat dia buat tau.. rukuk, sujud, duduk antara 2 sujud.. ^__^
Sujud
 Ok, abaikan kesepahan rumah aku ahahha..

Sweet kan?? Tanpa sedar airmata aku bergenang, terharu kot... Kadang2 perangai dia camni la sweet je, kadang2 buat mama naik hantu.. hihih.. Tapi bab ni mama suka, teruskan.. nanti dah pandai sikit lagi mama ajar amik wuduk dengan bacaan betul solat ye. Love u my dear son.. Cam ni la abang contoh ^____^

9 comments:

MRS. K said...

^_________^
sejuk perut ko ngandung nge...

eima said...

abg qimie buat ape yg mama ngan papa die buat .... cam fahim tu kecik2 buat bila besar ckit payah narr nk buat ...tak tau die tu

bunga_rose said...

Mrs.K:
arap kekal sampai beso, jgn time kcik je hihihi

eima:
dulu masa umur 1thn ++ dia rajin sembahyg ikot kami, lepas tu malas balik, baru2 ni je tentiba rajin balik.. tapi comel laa

deelira@deeliraz said...

boleh buat menantu x? :p

bunga_rose said...

ko nak pasangkan dgn anak ko yg mana zue? umi beso sgt, ke nak tgu baby baru ni? hahahah

Tukang Karut said...

itu rumah ke tongkang pecah?

tiefazatie said...

syukur..alhamdullilah..=)

...mommy jue... said...

owh menantu ku... meh datang rumah mommy meh.... sejuk ati tengok anak cenggini kan? anak aku kalau kita semayang pun sama naik ttonggeng2..

bunga_rose said...

tk:
ko ada je nak bahan aku kan..
aku dah ckp, jgn tgk rumah aku tu, tgk gambo anak aku udoh haahahah

tiefazatie:
alhamdulillah ^__^

mommy jue:
hiihi.. aku tau, supe qimie dulu la.. dia lak nk jd imam kitorang hihihi