Jom klik

kENgkaWAn

Tuesday, April 17, 2012

Titipan dari abang untuk adik

Hola, soy Qimie. Hari ni saya nak cerita tentang adik saya, Haiqal.

Sejak minggu lepas, saya selalu dengar mama jerit bila adik minum susu dengan mama. Mula-mula tak saya faham lama-lama baru saya faham kenapa mama jerit.

Mama cakap adik suka gigit masa minum susu dengan mama. Kata mama lagi adik dah tumbuh gigi, ada 2 batang saya tengok. Ni saya letakkan gambar.. gigih mama saya cuba tangkap malam tadi hihihihi...


cubaan pertama, tak nampak

cubaan ke 2 pun tak nampak

nampak skit

haaaa.. baru nampak.. tu putih tu la gigi adik
 Bila adik dah tumbuh gigi ni, adik macam perasan dah besar. Selalu berebut makanan dengan saya. Bila nampak aje makanan dalam pinggan, adik macam askar, menyusup laju je tuju kat makanan. Lepas tu adik suka main air liur, dia buat macam buih2 guna air liur tu, pastu mama mesti marah adik sebab mama cakap comot.

Lagi satu adik suka jelir lidah, seronok agaknye adik dapat rasa gigi baru guna lidah tu. Bukan tu aje, adik pun suka gigit2 jari, kain, mainan.. semua pun adik nak gigit. Mama cakap sebab adik gatal gusi sebab gigi baru nak tumbuh.
Gigit jari sendiri
Jelir-jelir lidah, eh gambar saya pun ada.. cantik tak gigi saya??? hihihi...

 Kat sini saya nak bagitau pada adik saya, walaupun saya selalu buli adik saya, saya tetap sayangkan adik saya. Saya tak suka kalau ada orang pukul adik saya, saya je yang boleh pukul adik saya. Kawan-kawan mama nak pegang adik saya pun saya nangis tak nak kasik, sebab saya takut diorang ambil adik saya, nanti saya takde kawan, sunyi..

Apepun buat adik saya yang tersayang.. Tahniah abang ucapkan sebab dah tumbuh 2 gigi baru & abang sayang adik ketat-ketat.. Bak bahasa ringkas remaja zaman sekarang XOXO hikhiks.

Salam kenyit mata dari abangmu,
wink, wink =__=
 Muhammad Airel Hakimi


3 comments:

Myra Jay said...

Gigi nak tumbuh tu buat rasa tak selesa kot tu yg asyik jelir lidah je ;)

hyazz said...

haaa..siap lah..sat gi abang lak adik gigit..hahaha

Nur Hawa Mohd Zin said...

heheh....habislan suka menggigit nanti...

satu awe perasan rambut diaowg sama