Jom klik

kENgkaWAn

Monday, May 28, 2012

Rojak pasembur ada, rojak buah pun ada

As-salam semua, eh dan salam sejahtera pada yang non muslim, tapi ada ke yang non muslim baca? Kihkih..

Pagi ni agak membizikan diri. Banyak menda jadi hujung minggu baru ni..

Pagi sabtu tu, kemaskan rumah, mop lantai, cuci kipas syiling, alih-alih perabot. Tengahari ngedate satu family. Pastu start Maghrib, kaki aku tiba2 krem. Tak leh nak gerak. Sakit gile okeh. Hubby amik yoko-yoko sapu, lepas 5 minit baru boleh rase kaki. So nak gi amik air sembahang macam robot sebab tak leh nak pijak kaki.

Hubby lak sampai ati, ingat aku ok,dah boleh jalan ke bilik air, dia kuar gi amik reket yang dia tinggal tuk pasang tali kat Ole-ole.. Majuk aku.. cittt tak sayang  bini sungguh aku cakap. Dia gelak je, takut reket ilang katanya, ngade okeh. Sebbaik balik tu dia tapau makanan.. Tapi tak lalu la nak makan, kaki sakit kan.

Sebbaik bangun Ahad tu dah ok, tapi tak berani nak buat keje-keje berat. Siap-siap kuar nak gi beli barang. Cakap dengan hubby nak beli jam tangan, jam yang ada tu tali dia dah rosak. Sehari sebelum tu ada beli kat gm Klang, tapi yang harga RM15.. dah biasa pakai jam ori, even takde la yang beribu rege tu, bila letak yang rege RM15 rase lain, tak sedap pakai.. huhuhu.. ngade-ngade kan kihkih...

Tengok jam kat situ tak banyak pilihan, so pilih yang murah sikit. Sekali hubby cakap, amik la, abang belanje. Wahhh, terus amik yang mahal sikit haahahahah... dasar.. So dapat la jam ni

Dah selamat aku pakai kat tangan ni. Suke sebab nampak cam comel tapi sporty kunun-kunun.

Ok, cerita pagi tadi lak, Eqal jatuh katil lagi.. Buat kali kedua. Sedar2 dah dengar jeritan. Cek-cek, takde pun benjol or lebam, maybe sebab dia jatuh menyelungsur. Masa aku angkat tu dia dalam keadaan meniarap, hope takde apa2 yang serius pada Eqal.

Aku tengok bantal penghadang pun dah tergolek jatuh bawah.. abang dia la ni tolak.. ermn... Rasa macam kena gak tidurkan dia dalam katil baby camni.. tapi kecian sebab nnt dia akan cari bau aku.. ermnnn...

Owh, berita baik pulak. Pagi ni sarung-sarung je kain, wahhhhh dah boleh zip penuh dan letak penyangkut lagi. Yey.. sebelum ni terpaksa zip separuh je sebab badan membesar dengan jayanya kan..

Ok, akan teruskan makan oat aje pagi2 hahaaahahh... Seronok bangettttt!!

Sekian, entry yang caca marba, campur-campur cam rojak pasembur pun ada, rojak buah pun ada kihkih..

10 comments:

Zana Adieyza said...

nak makan oat jugak la kalau mcm tu.. hihihi...

mmg kalau dh biasa pakai jam ori, kita akan rasa bila pakai jam x ori.. sama mcm barang2 lain jugak.. tu yg bahaya bila dh start beli yg beli ori.. hahahhaha...

Lida Rahim said...

tahniah tahniah!

haiyaa akak tak larat wooo nak telan oat... mmg dasar orang kampung, aseklah nak makan berat2 jer walopon bekpes haha...

Myra Jay said...

Sedap tu kalau ada rojak..hehee..

Wahh bestnyer boleh zip penuh..

Kena amal OAT selalu la camni :)

bunga_rose said...

zana;
hahahaha... makan jgn tak makan..

errr, jam je yg ori, barang lain selalunye tiruan haahahahah

bunga_rose said...

lida:
kak, saya pun tekak kampung jugek, tapi sabtu dgn ahad jela lampiaskan keinginan tuk mkn sedap2, tapi weekdays, oat balik laa hahaah

bunga_rose said...

Myra Jay:
ada.. rojak tu beli hari jumaat lepas ahahahhah..

sila-sila mkn oat untuk kurus juga kesihatan anda ahahaha

♥cikmOt♥ said...

dik tido bawah la...tak yah pasang katil...
sian kat anak kecik...kalu dua tiga kali jatuh katil, kita tak tau kecederaan dalaman dia...hurmm

deelira@deeliraz said...

banyak tol story.. leh wat 4-5 entry ni.. rugi2... hehe

bunga_rose said...

cik mot;
kak, dah kira bawah dah tu.. sebab tido atas tilam tebal bona dgn alas tilam pun ada la tinggi 2 inci.. tapi tetap tinggi bagi budak kan.. ermnn..

bunga_rose said...

deelira;
nak karang 1 story ni pun aku dah malas2 ni kan nak buat 2,3 story haahah...