Jom klik

kENgkaWAn

Monday, May 21, 2012

Upacara Masyarakat India yang aku tak tau nama

Korang perasan tak background 1 gambar masa aku kat bengkel kete dalam post aku sebelum ni.

Aku tak tau ape nama upacara atau perayaan tu, tapi orang India berarak dengan pakaian kuning, yang perempuan siap bawak ape tah atas kepala. Kaum lelaki pulak dengan pedang samurai ke ape ntah, pastu ada pukul gendang bagai.




Errrr natijahnya? Jalan jammed sekejapan.. Hahhaha.. dah tu suku space jalan diaorang amik untuk tujuan perayaan tu.

Sempat aku tanya uncle India yang stop kejap tepi jalan hisap rokok, katanya pemujaan ape ek, lupe dah aku. 
Tapi sekejapan aku rase macam cerita-cerita tamil kat tv tu. Diorang kan kalau sambut apa-ape, meriah camni.. 1st time tengok so jakun jap haahahah..

9 comments:

eima said...

aku prasan tp lupa nk taip ayat aku kat entry pg tadi ...hehehe

SYANI said...

Aku pening kalau keling punya perayaan..

.:Mama Dhia:. said...

x pernah amek tau pun..hehehe..

.:Mama Dhia:. said...

tak penah amek tau pun..hehehe..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Rose..kat kwsn perumahan k.atie pon ada upacara ini.Sbb kwsn taman k.atie ni ramai india..siap lalu depan umah k.atie lagikkk.
Dlm setahun ada sekali depa buat camni(lupa k.atie dlm bln bape)...biasanya depa nk pindahnkn patung/nk buang dosa depa la(kata jiran k.atie la)..

Tukang Karut said...

ko bukan memang JAKUN ke?

Aida78 said...

entah dia org ni yg biasa bawa tuhan diakan...lepas 2 dia ingat jalan raya 2 dia org yg punya kita ni dokk tgu jerk dia bawa tuhan dia...

bunga_rose said...

eima;
aku tau, mata ko mmg sokmo tajam klu tgk gambo hihihhi

syani;
hahhahah..

Mama Dhia;
hikhik.. tak tau gak tapi tetiba nampak tu yg beriye amik gambo tu

bunga_rose said...

azatie;
oooo.. ye kot.. ada dgr dia sebut macam tuhan2 sikit ari tu.. meriah la dpn rumah k.atie camtu haahah

tk;
haah aku memang JAKUN sikit, tapi ko JAKUN banyak hahahah

Aida;
hikhik.. penah tengok ke acara ni?