Jom klik

kENgkaWAn

Friday, June 1, 2012

Durian, mee goreng basah for dinner

 Semalam, sebab sakit jiwa sebab kena marah haahahahah.. aku meroyan nak makan durian. Ajak hubby gi beli. Dapat la 3 biji. Satu tu 2 biji RM10, se lagi beli timbang.

Yang 2 biji RM10 tu memang sedap. So ingatkan yang timbang tu super sedap la kan.. sekali mangkar.. dia peram yang dia jolok gamaknya.. sakit ati.. ko tengok la gambar bawah tu, dia pandai belah tepi je tunjuk konon isi bagus. Seksa kami laki bini nak kopek sebab keras.
Tengok la tengan kimi, menadah tak sabar nak doyan, sekali yang besar ni tak sedap...
Isi doyan tu..
Sayang tau... doyan tu sebenarnya sedap, tapi sebab peram dia cam tak berapa nak enjoice makannya. Tapi isi memang tebal pon.. biji kecik je.. Tu yang sayang tu... tapi tetap je habis kami satu famili makan hahaha..

Tapi, sebab tak puas makan doyan, aku langgar lagi pantang, gi dapur, buat mee goreng basah. Hahahahah.... Lagi terbaik aku rase.. sedappppp!!! Puji aku kepada diri sendiri.. Hubby? Ermnn tak payah tanya dia la, semua masakan aku pun sedap bagi dia haahahah..

Mee goreng basah, home made.. Delicious wooo kihkih
Mee goreng yang aku main campak-campak je bahan dia kihkhi
Korang untuk dinner makan ape???

8 comments:

.:Mama Dhia:. said...

menarik sungguh mee goreng basah die...

Tukang Karut said...

ok... kali ni aku nampak me goreng tu adalah me goreng!

eima said...

mkn burger mahai atas genting ni .... dah la berjus ...xsedap langsung .....

bunga_rose said...

Mama dhia;
Hihi.. Tq

bunga_rose said...

TK:
Ko mmg rabun manjang haha

bunga_rose said...

Eima;
Wahhh syoknye jln2 g genting.. Len kali tapau siap la dr bawah weh.. Ats mmg mhl

Anonymous said...

Boleh minta resepi tak. First time pegang kuali.

Puteri santubonng .

Anonymous said...

Minta resepi Boleh? Nampak macam sodap je. I ni dah idup 25 tahun, tapi baru sebulan dua pegang kuali.
Puteri santubonng.