Jom klik

kENgkaWAn

Monday, June 4, 2012

Perasaan yang 0

Pagi semua.. dah sarapan? Aku takde mood nak sarapan. Rase jiwa ni kosong.. Anak sulung takde, dah 2 malam tak tido peluk aku.. Sedihnyee rase.. Ada si adik takkan sama macam ada si abang bersama-sama..

Tadi nak gi anto Eqal ke rumah pengasuh, rase sangat sunyi dalam kereta.. biasa riuh dengan soalan si abang. nyanyian si abang.. ari ni, dengan adik eqal pun cam murung, sebab takde abang dia. Owh pengasuh lama, tolong lerr anto Kimi balik malam ni... Korang takkan faham perasaan ibu yang melahirkan berpisah lama-lama dengan anak dia..

Ermn.. dah la lepas je kejadian amarah bos last week, aku jadi takde mood nak gi keje. Rase kosong je weh. Ape perasaan ko kalau pergi  keje, nak kena hadap bos yang tak suka kat keje kita. Sebab satu kesalahan je sampai berhari-hari nak marah aku. Ni, hari ni dia tak masuk lagi, ada check up, tak tau la camne, still marah cam last week ke tak.

Rase sangat beza, dulu keje kat tempat lama, tak penah kena marah, selalu dihargai ada la. Kalau bos nak tegur pun dengan cara berhemah & diplomasi, bukan main tengking-tengking. Owh, betapa aku rindukan suasana di ofis lama. Kadang-kadang dan selalunya aku rase nyesal sebab mintak tukar. Yer, memang mudahkan aku sebab dekat, apa-apa berlaku pada anak aku, aku sempat sampai awal, tapi tekanan kerja, suasana kerja tak selesa, tak suka.

Tempat dulu seronok, sangat kekeluargaan, owh, really miss my x-colleague damm much!!! Kalau la masa boleh diulang, aku takkan mintak tukar...

No, bukan aku tak boleh terima teguran, atau marah seorang bos... cuma perlu la ada cara, bukan sampai buat kita makan dalam. Tapi ape boleh buat, dah dia bos kan..... Hadap jela hari-hari mendatang dengan perasaan kosong kat tempat kerja..

Erm.. ada sesapa nak tukar suka sama suka dengan aku tak??? Hhahaahah....

6 comments:

♥cikmOt♥ said...

i love my bos la...hehehe...tak pat bayangkan kalu bertukar bos...huwaa...macam mana tah

bunga_rose said...

i love bos2 lama ai.. sobb sobb...

ainnoraini said...

bos kat kerja ni..sangat la baiknya..boleh tolak ansur...

sabar la yee...

.:Mama Dhia:. said...

sangat horor kalo dpt bos jenis gitu kan?/ lgpun kite dah lame keje, patut kalo nak tegur biarlah secara berhemah..insyaallah kite leh terime kan??
agaknyer minggu lepas bos bunge bad mood kot..semoga minggu ni moodnyer bertambah baik..aminn..

bunga_rose said...

ainnoraini;
oleh itu, jangan la mintak transfer mana-mana erk, stay je situ, sbb tempat baru tak mungkin sebest sekarang huhu

Imaan09 said...

sian..sampai ati cik boss..