Jom klik

kENgkaWAn

Friday, June 29, 2012

Pizza Hut - 3 viva regular pizza for only RM35

Semalam, sembang dengan dak Zue. Tentiba sembang-sembang dengan mak buyong tu teringin plak nak makan pizza. Eh, bukan mak yong yang teringin dulu, tapi mak ebab ni yang tingin makan haahahah...

So, nekad. Balik je keje drive laju2 stop kat Pizza Hut Kemuning. Aku aim RM30 je untuk 2 pizza. Sebab aku tau, biasa pizza hut ada promosi untuk take away.

Tengok-tengok ada 2 promo yang bagus. Satu tu 2 regular pizza untuk RM28.90 kalau tak silap dan yang lagi satu 3 regular pizza untuk RM35. Beza pada harga dan roti dia je. Yang RM28.90 tu roti dia tebal macam biasa la dan yang 3 regular pizza tu roti dia nipis sikit, tapi bukan yang jenis crunchy tu tau.

So, aku amik la set 3 regular pizza tu. Aku tengok nama set tu Viva Pizza ke ape tah. Tapi ada 4 topping yang dia kasik untuk pilih, viva beef, viva chicken, viva seafood dan viva vege (ni tuk orang vegetarian).

So aku pilih ni
 Set pizza viva dan juge chicken soup untuk anak teruna tersayang. Mamat tu memang antu sup tu..

Oh, aku suka take away je kalau Pizza Hut ni sebab jimat duit untuk service tax tu.. Mahal weh service tax dia, tak baloi laa takat nak dilayan amik order & anto makanan.. baik aku makan kat rumah, bukan kena basuh pinggan pun sebab pizza memang aku hidang dalam bekas dia je hihhihhih...

Suke beno buat peace abang Kimi ni
 Aku bagi pengasuh 1 pizza, rasenya bagi kat diorang chicken viva, sebab masa aku buka tu bau sosej ayam semerbak. So 2 pizza untuk kami berempat, eerrr tapi benonye untuk aku je.. hahahh.. Kimi makan sup ayam tu je, hubby lak rasenya dia makan 4 keping je.. Adik plak takat rase-rase udah..
Viva beef pizza ~ banyak wooo dia punye cheese...

Sedap-sedap, yang ni tak kedekut topping & cheese gak
 Sudahnye kenyang sampai ke pagi hadap mendalah ni aje ahahaha..

Beef & seafood
 Pagi ni pun sarapan pizza lebih tu. Ada 3 potong, aku makan 2 potong, kasik kat SU sebelah ni sepotong..

Burppp!!! Alhamdulillah... Korang2 pi la beli pizza ni, murah, sedap & berbaloi la pada aku.. Hihih... Akhirnya lepas satu hajat.. hhiihi

5 comments:

MRS. K said...

makin ebab la die.. heheeh

bunga_rose said...

heehehehe.. tu la pasal.. abis laaa...

deelira@deeliraz said...

aku dok amik gambo pong.. balik terus ngap!!!! hahahaha

Riny said...

tgk pon da sedap.....kene beli ni

aTy _faRed~ said...

perrgghhh..ngah lapa giler nih...lame tak makan..last makan sehari sebelum beranak..huhu ;p