Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, September 6, 2012

Nab again?

Mengantuk.. dah 2 kali ketiduran ni.. TU tido yang betul2 tido.. terlelap seminit dua belom amik kira lagi tu...

Puncanya makan ubat batuk dan gak budak ni..

Tiba-tiba tak sihat.. Elergik dengan makakan laut.. saluran pernafasan bengkak.. Ada lendir sikit.. kahak pun ada kat dlm dada tu... Tak sangka still ada alergik dia. Makan ketam last week, tentiba baru 2 hari ni kesan dia timbul...

Nyesal bagi makan seafood & aku sendri pun nyesal makan tak hingat dunia.. Dapat ketam fresh dri pakcik masa balik kampung ari tu.. Tapi masa wat balik tu dah usia 4 hari ketam tu ditangkap baru masak kat rumah.. Memang still fresh, manis, tapi kalau orang tu ada alergik sama gak kan.. Still tak boleh.

 Ok2.. lepas ni say no to seafood for son sake..

Nak sambung tido.. tak cukup tido ni.. Anak merengek aje malam tadi kan.. tambah2 aku dok koh keh koh keh batuk, makan ubat... ermmnn memang pakej la untuk tido ni. hihihi..

5 comments:

♥ ROS ♥ said...

Semiga cepat sembuh yer.. Dh biasa guna, nnt kena nab selalu la :)

Kesuma Angsana said...

jaga diri & keluarga ye!

ejaMaria said...

Bunga, blog awak akak tak bole buka time ofis - kena block... langsung tak bole masuk... :(

eima said...

weh klu baca dlm buku ... ke dgr dr misi ke budak2 leh mkn seafood cam udang ketam kerang usia 1 tahun 2 bulan keatas.....

nape awal sgt ko bg wei ....
pas ni jgn bg lagi seafood ...kesian klu budak elergik ni ....

bunga_rose said...

ros:
tq, alhamdulillah dah beransur ok

kesuma:
i will, thanks ye

ejaMaria:
tak boleh ke kak? alamak nape ek?

eima:
ada baca, dah ayah aku seronok sangat suap cucu dia dgn isi ketam, tak terkata la aku pun huhuuh..

mmg aku takkan kasik dah weh.. ni 2minggu tempoh kuarantin tuk dia, makan instant nestum je.. cian anak aku