Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, November 28, 2012

Fobiaku pada kucing

Sejuknye.. beku rasa kat tempat aku ni.. Selamat pagi semua... Dah sarapan ke belom? Aku pagi tadi kelaparan sebab malam kengkonon diet cuma makan sup sayur dengan ayam goreng *erkkk diet ke makan ayam goreng haahah* so pagi ni terus gigil lapo..

3 hari adalah hari untuk merempit.. Cam biasa hubby akan berada diluar kawasan.. So kenalah aku ni berdikari balik cam biasa merempit anto anak pastu merempit jugak pegi keje.. Sebbaik musim cuti sekolah, so tak la banyak sangat kenderaan kat jalanraya kan.

Jumaat nanti nak amik cuti, merehatkan minda dengan shopping. Dah cakap kat hubby, mintak dia amikkan aku kat ofis lama aku nanti.. Pagi nak pegi sana gosip2 pastu tengahari nak ajak sobat lama aku pusing2 Jalan TAR.. Owhhh Jalan TAR, I miss you so much.. Dulu situ laaa lepas gian shopping dekat bona dengan rumah dan gak ofis kan.. Sekarang... hailah bercinta laa nak sampai sana.. kena amik cuti bagai. Nak bawak anak? Lagiiii la tak boleh, memang tak jadik shoping namanya, jadik acara mengejar dan melayan kerenah anak.

Bonus masuk bulan 12 kan? Cepat laa bulan 12 masuk.. banyak menda nak buat dengan duit bonus tu.. salah satu nak bayar yuran taska Kimi.. mahal kot yuran dia, almost 1k.. So sila bergolok gadai yer.. Demi anak, ape saje kami korbankan.. Ecehhh!!

Korang tau, kat rumah aku sekarang ada 2 ekor kucing, selalu sangat lepak kat tempat parking tu. Ermnn.. sebelum ni memang depa selalu merayau masuk kawasan rumah aku tu, tapi sejak hubby letak kotak2 untuk dijual, tapi tak berkesempatan lagi nak pegi jual, kerap pulak depa bertenet kat situ.. Hubby kata kucing tu kawin kat depan rumah kitorang.. mana dia tau ntah hahahaah..

Tapi garang kot kucing tu, aku dah la penakut kucing.. Itu hari masa aku tak sihat tu, aku mc kan, aku halau dia pakai penyapu, boleh pulak dia menyeringai kat aku balik.. Takut aku ok, terus dok dalam rumah, tak berani keluar dah. Hatta jemur baju pun dalam rumah padahal kat luar tu panas terik.

Yerrr aku memang sangat takut dengan kucing..tapi takde la tahap fobia. Kalau kucing tu cuma lalu tepi aku tak kacau ape takpe, tapi aku pantang kucing yang selalu berkeliaran kat kedai makan. Kadang-kadang ada yang berani sampai panjat peha aku.. ok, aku melompat lari ok.. Takut sangat.. dah la hubby jenis pemurah, penyayang dengan kucing ni.. Asal ada kucing datang je, dia kasik la kucing tu makan. Penah dia suarakan kat aku nak bela kucing, haha memang tak mungkin laa. Siap aku cakap, pilih nak kucing ke nak isteri ekekeekek... Takut weh.. aku tak suka kucing.

Bukan la benci kucing, suka je tengok kucing yang comel-comel, bulu tebal tu, tapi untuk pegang memang tak mungkin... aku geli sangat.. Pastu takut kena cakar.. Mungkin la sebab masa kecik aku penah kena cakar dengan kucing, so ketakutan tu sampai ke beso tak hilang.

So, perjanjian dengan hubby, sebelum dia pegi keje kena clearkan depan rumah.. aku takut nak tau ape di sebalik kotak dengan rumah tu.. Kalau dia dah beranak pinak kat situ tak ke jadik satu masalah pulak.. Klu kencing berak pulak kat situ.. haihhhhh memang tak laa aku nak cuci.. Memang hubby laaa haahah.. Dia suka sangat kan kucing datang, katanya risiko tikus or apa2 binatang lain, takde sebab kucing jaga rumah.. tapi risiko isteri takut nak keluar rumah pulak tu sape nak jawab tu hahhah...


3 comments:

Ratu Hatiku said...

Hehehe... takut kucing ya.. Saya x suka bila kucing yg jalanan tu suka berak merata Bau dia mak ai...nak muntah..tp nsb baik tmpt sy tggl kucing x pndai naik lif hehehe

eima said...

melampau betui tahap takut tu ..sampai tak brani kuar rumah... kucen tu kecik je wei ko lagi besar dr die tu pun takut ke ... ahahahah


yuran taska gitu la ... aku nanti hampir 2.2k nk byr taska ....mampus bonus tuk tu je

bunga_rose said...

Ratu hatiku:
hahaaha.. hati-hati, takut nanti kucing da disekolahkan dia naik lif lak.. tp tangga dia tak naik ke??

eima:
wei, aku takut sungguh2 la.. bukan main-main.. jauh or dari dlam rumah aku berani la halau-halau tu pun dari jauh tu pun ada payung kat tangan aku, in case klu dia nak serang aku ada protection hahaahah...

yuran.. aduiii, guna bonus je la jawabnye weh