Jom klik

kENgkaWAn

Wednesday, November 28, 2012

Rupanya kucing tu..

Haku dah agak..

Tadi hubby call. Aku tanya la pasal kotak-kotak depan rumah dan gak kucing tu. Sekali hubby cakap kucingnya dah takde.. Tapi ada kesan darah dalam kotak. Whatttt???

So kucing tu memang dah beranak kat depan rumah aku.. Eauwwww... aku tak dapat gambarkan perasaan aku.. Aku geli wehh!! Padan la garang semacam je kucing tu bila aku halau dia dan gak cam pukul-pukul kotak tu. Rupanya ada anak dia kat situ.

Rasanya kucing tu beranak masa kitorang balik kampung last week. Herannya, takde pulak aku dengar bunyi anak kucing kat situ.. Ermnn pandai anak-anak kucing tu berlakon erk bila aku ada kat luar rumah huhuhu..

Tanya hubby dah basuh ke darah, then katanya tak basuh sebab darah tu dalam kotak je. So dia jual kotak-kotak tu termasuk kotak yang ada darah tu.. Eeee... sebbaik aku takde kat situ.. Klu tak mau aku pengsan.. Aku tak boleh...

Tapi hairan yer, aku ada gak intai-intai dari cermin bilik aku, tak nampak pun anak kucing tu.. Mana depa menyorok ek... Ahh tak kisah la, janji kucing-kucing tu tak muncul dalam laman rumah aku lagi.. Aku tak boleh blah.. Aku geli. Geli tu satu hal la.. klu kucing-kucing tu berak, kencing merata.. haaaa memang nak kena la kan..

Ok, tak kisahlah, janji masalah dah settle.. kotak dah dialihkan so aku takde la dihantui kucing-kucing tu.. Yerr aku memang takut kucing.. bukan tu je.. Ibu ayam yang ada anak-anak kecik pun aku takut.. Nama je orang kampung kan, tapi takut dengan semua tu.. Hahahaahah..

Klu balik kampung, nak kuar rumah ke kereta, pastu ada ibu ayam dengan anak-anak ayam mula lah aku menjerit panggil mak aku.. mintak halaukan ahahahah... Tu dulu sebelum kawin, dah kawin, hubby la yang jadi mangsa.. Nak kutuk, kutuk la.. janji aku tak kena kejar, tak kena patuk dengan ayam or tak kena gigit or cakar dengan kucing..

Sekian kisah kucing beranak di halaman rumah ku..

1 comment:

eima said...

mmg nk kutuk pun ....
klakar la ko ni ..kesian kucen tu ... pe jd ngan anak2 die bila dah tak de rumah .. tak de tempat berteduh ... baby lagi tu weh .. cer bygkan ko kena halau dlm keadaan ko tgh berpantang ....sian kan ... hahahah