Jom klik

kENgkaWAn

Thursday, March 7, 2013

Langkawi: Beras Terbakar & Marina Bay

Rasa macam dah malas nak update pasal Langkawi, tapi mek Zu yang bakal ke sana tak lama lagi suruh gak aku update nak tau pengalaman aku kekdahnya.. Pengalaman kawan lain cam Mrs. K dengan Manja, dia dah khatam dah katanyeeee..

Yelaaa sobat, aku rajin kan eekkk update pasal Langkawi haahahh.. Sebbaik dah whatsapp gambar dari hp hubby aku tu ha..

Beras  terbakar aku pergi hari pertama tu rasanya, petang lepas shopping coklat. Eh tiba-tiba rasa macam dah cite dalam entry sebelum ni cuma takde gambar je hahaahah.. Takpe, ni kali aku letak gambar bagi sobat aku puas hati hihihihih..

Masuk sini tak payah bayar pun Zue, nanti on the way ko nak masuk ke kawasan tapak beras terbakar tu jangan pelik lak sebab sepanjang jalan tu penuh dengan kedai cenderamata. Pandai-pandai la pilih kedai yang tawarkan rege paling rendah klu nak membeli yer hiihi sebab boleh rambang mata.

Me and my dear mum
 Mak tudung laboh, anak kemain rock ohhohoho.. Tu kimi tu sebok tengok beras ke duit tu hahaahah...
Nampak?? Tu la beras terbakar
 Aku tak sure ni beras yang terbakar zaman dulu tu ke beras yang diorang bakar sesaja untuk letak situ, sebab ada kawan aku cakap bukan beras zaman dulu kala dah, tu beras baru yang depa bakar buh situ, yeke? Tak kisah laa janji dah sampai sini ihhihi..

Aku tak baca pun kisah beras terbakar ni pasal ape, balik rumah baru tanya hubby ape cerita pasal beras terbakar tu. Terus kena sedas, tu laaa pergi tau nak posing sana sini je, bukan nak baca sejarah! Ampess tiba-tiba feeling cikgu sejarah pulak suami hambe itu..

Aku beli minyak gamat kat situ, beli yang bukan jenama terkenal. Kata akak tu sama je proses penghasilan, cuma minyak gamat yang RM10 untuk 15 botol tu tak dikomersialkan. Hanya untuk pasaran tempatan aje.. sebab tu murah.. Haaa ok sangat laa tuuu, aku amik untuk bagi kat jiran-jiran...

Topi pun murah situ untuk bebudak RM5 sajo, tu paw Kimi paw dengan pakcik dia aka abang aku hihihhii.. Jimat duit mama kuang kuangggg!!

On the way balik homestay tu singgah sini kejap eh bukan2.. Ni hari esoknya, lepas balik dari naik kete kabel,singgah tengok jeti Marina Bay. Tengok kapal-kapal orang kaya. Tak dapat naik, dapat tengok pun jadik laaa kan hahaahah.. Kesiannnnn..



Feeling honeystarrr.. anak tah ke mana
Konon nak ada kenangan bergambo kat kapal mewah, tapi nak suruh orang snap semua dah pakat tuju ke van.. haihhhh laaaa... Tangkap je sendiri, ada gambar kapal sipi-sipi tu dah kira ok la tu kan haahaha...

6 comments:

BUNDA a.k.a KN said...

Assalam, salam ukhuwah dan salam kenal dari Bunda..

azievee said...

Hari tu x g pun beras bakar & marina nie...aku nyer part 1 x abis2...laptop yg letak gambo tu rosak...kose nak tulis kalu gambo x de...kuang..kuang..kuang...

MRS. K said...

hamboi gambo last tu lentok sakan

eima said...

nk komen pe ek ... tak reti aku nk komend ah pasal kg aku ni ..hihi

♥cikmOt♥ said...

hurmmm...no komen la...eima patut kata gitu...hahaha

deelira@deeliraz said...

huk huk..

Terima kaceh lerrr